چگونه یک دامنه با نامی مناسب برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟

انتخاب نام دامنه می تواند یکی از مهمترین مراحل در ایجاد برند یا کسب و کار شما باشد. نام دامنه شما اغلب یکی از اولین چیزهایی است که دیگران به آن توجه می کنند و می تواند در برداشت افراد از وب سایت و برند شما تأثیر بالایی بگذارد, دامنه ای که نام آن با دقت انتخاب شده ممکن است علاقه کاربر را به حد چشم گیری افزایش دهد و ترافیک وب را افزایش دهد , در حالی که یک انتخاب بی دقت ممکن است برعکس عمل کند.

در اینجا چند اصل راهنما برای انتخاب نامی که به برند شما کمک می کند بهتر نشان داده شود آورده شده است:

انتخاب دامنه مناسب

ساخت یک نام خوب و مناسب برای دامنه تان

1-طول دامنه

مهم ترین قسمت در انتخاب دامنه کوتاهی و بلندتر بودن آن است, نام های کوتاه تر هم راحت تر نوشته می شوند وهم به آسانی در خاطر می مانند. و از این طریق افراد راحت تر شما را پیدا می کنند, به عبارتی دیگر  دامنه های کوتاه تر آسان تر خوانده می شوند و جذاب تر به نظر می رسند. در بهترین حالت استفاده از 2 تا 3 کلمه برای ساخت دامنه کافیست.

2- سادگی

اگر می خواهید نام دامنه ای که برای کسب وکارتان در نظر گرفته اید در خاطر مردم بماند, باید از استفاده از کلمات پیچیده و غیر معمول اجتناب کنید. زیرا علاوه بر اینکه ممکن است فراموش شود, نوشتن املای آن نیز دشوار خواهد بود.

انتخاب نام مناسب برای دامنه

3- کلید واژه ها

کلماتی انتخاب کنید که کسب و کارتان را به راحتی به دیگران معرفی کند, واژه هایی که به کمک آن بتوان در یک نگاه تشخیص داد که فروشگاه شما چه خدماتی ارائه میدهد.کلمات کلیدی می توانند شامل نام محصولی که برای فروش روی سایت قرار می دهید باشد مانند jamejamgold و یا شهر یا منطقه ای که فروشگاهتان در آن قرار دارد.

4- نام برند

نام دامنه شما باید نشان دهنده برندتان باشد, و بالعکس. توسعه برندها ممکن است زمان بر باشد,  استفاده از نام تجاری برندتان می تواند به شناخته تر شدن و به رسمیت رسیدنتان کمک بسیاری کند و بازدید از فروشگاهتان را به نحو چشم گیری افزایش دهد. هنگام ایجاد نام تجاری و نام دامنه تان باید اطمینان حاصل کنید که از هیچ نام یا علامت تجاری که در بازار موجود است استفاده نکرده اید.

نام وب سایت

بدیهی است که نام دامنه شما باید با نام تجاری تان یکی باشد یا تا حد امکان به آن نزدیک باشد. مطمئنا شما نمی خواهید افرادی را که نام دامنه شما را تایپ می کنند گیج کنید و یا آنها را به وب سایتی با نامی متفاوت هدایت کنید.

دامنه مناسب انتخاب

نیازی نیست عالی ترین باشید

بسیاری از مردم در تلاش برای انتخاب یک نام عالی برای دامنه شان هستند, اجازه ندهید انتخاب یک دامنه عالی شما را از راه اندازی کسب و کار یا پروژه تان باز دارد. زمانی را که می خواهید صرف انتخاب یک نام عالی کنید می توانید یک نام خوب انتخاب کنید و کسب و کارتان را در زمان کمتری راه اندازی کنید. یک نام دامنه متوسط بهتر از نداشتن دامنه است.

برند ها امروزه برای انتخاب پسوند دامنه های خود, انتخاب های فراوانی دارند و به راحتی می توانند یک گزینه را برگزینند و شروع به کار کنند.

محبوب ترین پسوند دامنه یا (TDL(Top-Domain-level در بین مردم پسوند” .com “است, اما دامنه های محبوب دیگری نیز در ایران وجود دارند که از محبوبیت بالایی برخوردارند, مانند .IR”" و .Net”"

 از چه چیزهایی باید در انتخاب دامنه اجتناب کرد؟

برخی از عناصرممکن است تأثیرات منفی بر درک مردم از نام دامنه شما بگذارند، مانند:

انتخاب دامنه مناسب

-اعداد یا خط تیره درنام دامنه شما: درج این کاراکترها در دامنه تان دشوار است وممکن است میزان بازدید از سایتتان را پایین بیاورد واعتبار فروشگاه  و کسب و کار شما را کاهش دهد.

-استفاده از کلماتی که املاهای متفاوتی دارند و پیدا کردن سایت شما را سخت می کنند.

-غلط املایی : می تواند سایت شما را مشکوک به نظر بیاورند و مردم را نگران کنند که با یک بدافزار رو به رو هستند.

-نام های تجاری و علائم تجاری که توسط شرکت های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است, اینها هرگز نباید در نام دامنه شما استفاده شوند. تلاش برای انجام این کار می تواند منجر به اقدام قانونی و تعلیق دامنه شما شود.

 انتخاب دامنه مناسب

 اکنون که دستورالعمل ها ی مهم را می دانید، قدم بعدی این است که اتاق فکری تشکیل دهید و به دنبال عنوانی برای دامنه تان باشید که تمام خصیصه های بالا را دارا باشد و امر نیاز به مقداری زمان و تحقیق دارد, اما فراموش نکنید که همیشه یک نام دوم نیز برای دامنه تان در نظر داشته باشید تا در صورتی که به هر دلیلی عنوان انتخابی تان برای ثبت دامنه به مشکل برخورد کرد, جایگزین مناسبش را در دسترس خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نام دامنه و ثبت آن, می توانید با واحد پشتیبانی زیبیلکا تماس بگیرید.