نقش اینترنت در زندگی روزمره (قسمت دوم)

شبکه‌های اجتماعی باید به تلاش‌های خود برای توسعه مکانیسم‌ها و دستورالعمل‌های خودتنظیمی برای این محیط جدید همزیستی آنلاین جهت اطمینان از ایمن بودن اطلاعات کاربر ادامه دهند: اینترنت باید فضایی برای آزادی، و همچنین اعتماد باشد. راه اصلی برای اطمینان از استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی، آگاهی است. اما آگاهی و آموزش کاربر فایده چندانی نخواهد داشت مگر اینکه به یک الزام مطلق تبدیل شود که حریم خصوصی افراد به عنوان یک ارزش جهانی در نظر گرفته شود.

اینترنت و فرهنگ

همانطور که در حوزه آموزش، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات گسترده جهانی شدن، آنچه ما هستیم و معنای هویت فرهنگی را تغییر می دهد. دنیای ما دنیای پیچیده ای است که در آن جریان های فرهنگی در آن سوی مرزها همیشه در حال افزایش است. مفاهیم مکان، زمان و فاصله در حال از دست دادن معانی متعارف خود هستند. جهانی شدن فرهنگی اینجاست و یک حرکت جهانی از فرآیندها و ابتکارات فرهنگی در جریان است.

باز هم، در عرصه فرهنگی، زمینه های وسیعی از فرصت ها به لطف ابزارهای آنلاین باز می شود. امکانات برای انتشار یک پیشنهاد، یک آیتم علمی یا یک اثر هنری چند برابر می شود. در برابر آن دسته از مخالفانی که هشدار می دهند اینترنت به فرهنگ آسیب می زند، اینترنت فرهنگ را به افراد بیشتری نزدیک‌تر می‌کند و به آن دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر می‌دهد. همچنین در حال پرورش شکل‌های جدید بیان برای هنر و گسترش دانش است. در واقع برخی می گویند که اینترنت فقط یک فناوری نیست، بلکه یک مصنوع فرهنگی در نوع خود است.

نقش

اینترنت علاوه بر تأثیری که بر خود فرهنگ دارد، برای نوآوری بسیار مفید است، که باعث پیشرفت در همه زمینه‌ها از جمله تولیدکالاها، خدمات و ایده‌های جدید، پیشرفت دانش و جامعه و افزایش رفاه می‌شود.

فقط یک قرن پیش، این امر غیرقابل تصور بود که تعداد فزاینده ای از زوج ها با کمک - یا حتی در نتیجه - ابزارهای ارتباط اجتماعی دور هم جمع می شوند و با هم فعالیت دسته جمعی را آغاز میکنند. حتی برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که عمدتا برای کمک به افراد برای دور هم جمع شدن و آشنایی بیشترشان طراحی شده ‌است.

البته، در مقایسه با ارتباطات رو در رو، ارتباطات آنلاین از نظر برداشت های حسی که می تواند منتقل کند به شدت محدود است (تقریباً 60 تا 70 درصد از ارتباطات انسانی به صورت غیرکلامی انجام می شود)، که می تواند منجر به سوء تفاهم و موقعیت های شرم آور شود. نکته کلیدی این است که همیشه واقعی، صادق و واقعی باشید و از تمام ابزارهای رسانه‌های اجتماعی و مزایای فراوان آنها استفاده کنید. بیایید فقط به یاد داشته باشیم که یک دروغگو و یک کلاهبردار آنلاین یک دروغگو و یک متقلب آفلاین نیز هست.

اینترنت و کنشگری اجتماعی و سیاسی

حتی قبل از ظهور رسانه‌های اجتماعی، آزمایش‌های پیشگامی در حوزه سیاسی انجام شد – مانند Essembly. اما شبکه‌های اجتماعی که بعداً به شیوه‌ای جدید فعالیت‌گرایی را پرورش دادند، هنوز وجود نداشتند.

تحقیقات نشان داده است که جوانانی که عقاید سیاسی خود را در اینترنت بیان می کنند، تمایل بیشتری به مشارکت در امور عمومی دارند. هر چه یک شهروند آگاه تر باشد، احتمال بیشتری برای ورود به صندوق رأی گیری خواهد داشت و آزادی های سیاسی خود را بهتر بیان می کنند. اینترنت ثابت کرده است که یک ابزار ارتباطی تعیین کننده در آخرین مبارزات انتخاباتی است. به لطف اینترنت است که دلایلی در عرصه های اجتماعی، رفاهی، ایدئولوژیک و سیاسی مطرح شده و حمایت سایر شهروندانی را که آن ارزش ها را به اشتراک می گذارند - در بسیاری از موارد، با تأثیر واقعی بر تصمیم گیری های دولت، جلب کرده است.

اینترنت و گرایش های مصرف کننده

فناوری‌های جدید سرعت انتقال اطلاعات را افزایش می‌دهند و این  امر امکان خرید سفارشی را باز می‌کند. اینترنت امکانات فراوانی را برای خرید محتوا، اخبار و محصولات اوقات فراغت ارائه می‌دهد و انواع مزیت‌ها از تجارت الکترونیکی ناشی می‌شود که به یک کانال توزیع عمده برای کالاها و خدمات تبدیل شده است. می توانید بلیط هواپیما رزرو کنید، یک تی شرت از کشور دیگری تهیه کنید، یا از یک فروشگاه مواد غذایی آنلاین غذا بخرید. برنامه های کاربردی جدید از تراکنش های تجاری امن پشتیبانی می کنند و فرصت های تجاری جدیدی ایجاد می کنند.

در این محیط، این مصرف کننده است که دست برتر را به دست می آورد و قوانین و روش های مرسوم توزیع و بازاریابی از بین می رود. دسترسی مصرف کنندگان به اطلاعات چند برابر می شود و بررسی تجربه آنها از محصولات و خدمات مختلف در مرکز توجه قرار می گیرد. دسترسی به مقایسه و رتبه بندی محصولات و نظرات کاربران و توصیه های وبلاگ نویسان با فالوورهای زیاد سناریوی جدیدی را برای رفتار مصرف کننده، تجارت خرده فروشی و به طور کلی اقتصاد شکل داده است.

اینترنت یکی از عوامل کلیدی پیشروی اقتصاد امروز است و کسی به راحتی نمی تواند آن را نادیده بگیرد. حتی در یک چارچوب سخت اقتصادی کلان، اینترنت می تواند رشد را همراه با افزایش بهره وری و رقابت افزایش دهد.

اینترنت فرصت هایی را برای تقویت اقتصاد فراهم می کند: چگونه باید با آنها مواجه شویم؟ در حالی که اروپا - و به طور خاص اسپانیا - تلاش می کنند تا بهترین استفاده ممکن از اینترنت را انجام دهند، مناطقی وجود دارد که رویکرد آنها باید بهبود یابد. اروپا با چالش بزرگی مواجه است و اگر به ایالات متحده اجازه دهد به تنهایی پیش برود، با خطر شکست جدی مواجه است. کمیسیون اروپا در «مانیفست استارت‌آپ» خود پیشنهاد می‌کند که دنیای قدیم کارآفرین‌تر باشد - این پیشنهاد توسط شرکت‌هایی مانند Spotify و Tuenti حمایت می‌شود. اروپا فاقد برخی از دانش لازم است. ما باید خدمات مالی و حریم خصوصی داده ها را بهبود بخشیم، از چارچوب قانونی منسوخ که اکنون داریم عبور کنیم و برای دستیابی به یک قاره به خوبی متصل با بازار واحد برای اتصالات تلفن همراه نسل 4 (4G) تلاش کنیم. ما باید استخدام استعدادها در خارج از هر کشور را آسان تر کنیم.

نقش

استفاده از تجارت الکترونیک باید در بین شرکت های کوچک و متوسط تشویق شود تا بتوان از فرصت های رشد با درصد بیشتری بهره برداری کرد. با پیروی از روند جهانی اینترنت، شرکت ها باید کسب و کار آنلاین خود را درونی کنند بر آموزش فناوری های جدید در حوزه های دانشگاهی و تجاری تاکید بیشتری شود.

زندگی مدرن جهانی است و اسپانیا در حال رقابت با هر کشور دیگری در جهان است. اگر خلاقانه فکر کنید، اگر زاویه متفاوتی پیدا کنید، اگر با نگرش مثبت و بدون ترس از شکست نوآوری کنید، آنگاه می توانید اوضاع را به سمت بهتر شدن تغییر دهید.

به عنوان مثال، در ایالات متحده، غواصی با سر به یک استارت آپ شخصی مرتبط با اینترنت کاملاً عادی تلقی می شود.. بدون ریسک، بدون موفقیت. ما در دنیایی زندگی می کنیم که به طور فزاینده ای جهانی شده است: ا شما می توانید یک استارت آپ اینترنتی مستقر داشته باشید، هیچ مرزی وجود ندارد.

ما باید ریسک کنیم و یک قدم جلوتر از آینده باشیم. دقیقاً مخل‌کننده‌ترین نوآوری‌ها هستند که نیاز به تغییرات اساسی در رویکرد و محصول دارند، که حتی ممکن است بازاری هنوز برای آنها آماده نباشد - اینها زمینه‌هایی هستند که فرصت‌های واقعی را برای ادامه مرتبط بودن، حرکت رو به جلو و کسب آینده فراهم می‌کنند. ایجاد ارزش و حفظ رهبری این تغییرات مخرب است که یک تجارت، محصول یا خدمات را قادر می سازد تا بازار را متحول کند – و به ویژه در بخش فناوری، چنین تغییراتی یک ضرورت است.

آینده ارتباطات اجتماعی توسط یک فرهنگ همیشه آنلاین شکل خواهد گرفت. همیشه آنلاین از قبل اینجاست و روند رو به جلو را تعیین می کند. اتصال کامل، اینترنت که می توانید هر کجا که می روید با خود ببرید، به طور غیرقابل توقفی در حال رشد است. هیچ بازگشتی برای دیجیتالی شدن جهانی وجود ندارد.

نوآوری, نیروی محرکه رشد و پیشرفت است، بنابراین ما باید فرآیندها، محصولات، خدمات و صنایع ریشه‌دار را متزلزل کنیم تا همه ما با هم – از جمله کسب‌وکارهای مستقر، در واکنش به رقبای نوظهورشان – بتوانیم با هم به جلو حرکت کنیم.

نوآوری در حال شکل گرفتن است و آینده ارتباطات اجتماعی را تشکیل خواهد داد. این یک واقعیت است که اتصالات اینترنتی به طور فزاینده ای از طریق تلفن همراه هستند. نظرسنجی ای که در اوایل سال 2013 با مشارکت Ipsos انجام شد نشان داد که 94 درصد از کاربران 16 تا 35 ساله تلفن همراه دارند، 84 درصد از کاربران با استفاده از تلفن خود به اینترنت متصل هستند و 47 درصد اشتراک داده تلفن همراه برای اتصال به اینترنت دارند. . در مجموع 74 درصد از کاربران گزارش داده اند که روزانه از طریق تلفن خود به اینترنت متصل می شوند، در حالی که 84 درصد حداقل به صورت هفتگی این کار را انجام می دهند. تنها 13 درصد از تلفن های خود برای اتصال به اینترنت استفاده نکرده اند و این درصد هر روز در حال کاهش است.

استفاده از اینترنت موبایل الگوی استفاده از دستگاه را تغییر می دهد. روش های آشنای دسترسی به اینترنت نیز در حال تغییر است. فعالیت‌های گوشی‌های هوشمند بیشترین زمان را (بیش از سه ساعت در روز) شامل پیام‌رسانی فوری (38%)، استفاده از رسانه‌های اجتماعی (35%)، گوش دادن به موسیقی (24%) و مرور وب (20%) می‌شود. فعالیت هایی که کمترین زمان (زیر پنج دقیقه در روز) را به خود اختصاص می دهند عبارتند از: پیام کوتاه (51%)، تماشای فیلم (43%)، خواندن و نوشتن ایمیل (38%) و صحبت کردن با تلفن (32%). . اوضاع هنوز در حال تغییر است.

گوشی های هوشمند در زندگی روزمره در حال افزایش هستند. بسیاری از اهدافی که قبلاً توسط سایر موارد انجام می شد، اکنون شامل استفاده از تلفن های هوشمند ما می شود. حدود 75 درصد از جوانان گزارش داده اند که دستگاه پخش MP3 خود را با تلفن خود جایگزین کرده اند، 74 درصد از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ دار، 70 درصد از آن به عنوان دوربین و 67 درصد از آن به عنوان ساعت خود استفاده می کنند.

ما مدتی است که این تغییرات را مشاهده می‌کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با قرار دادن گوشی‌های هوشمند در قلب استراتژی خود، خود را دوباره اختراع کنیم. اتصال تلفن همراه انقلاب جدیدی را به وجود می آورد. کاربر با لپ‌تاپ می‌تواند به صورت بلادرنگ با کاربر دارای تلفن هوشمند پیام‌رسانی کند و بدون از دست دادن رشته مکالمه، از یک دستگاه به دستگاه دیگر سوئیچ کند. مکالمات در فضای ابری هستند، بنابراین داده ها و مخاطبین مستقل از دستگاه های مورد استفاده حفظ می شوند. این بدان معنی است که تجربه باید در همه پلتفرم ها یکنواخت شود، که با توجه به محدودیت های پردازش و اندازه صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه، گاهی اوقات شامل کاهش عملکردها می شود. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و غیره همگی در حال تکامل هستند تا به طور فزاینده ای به تجربه های بین پلتفرمی تبدیل شوند.

نقش

رسانه های اجتماعی در حال تکامل هستند تا به چیزی بیشتر تبدیل شوند، و برای ادامه مرتبط بودن باید نوآوری مشخصه آنها باشد. تقریباً همه چیز در دنیای اینترنت پیش روی ما است و ارتباطات سیار همانطور که می شناسیم باید با دیجیتال تر کردن آنها دوباره اختراع شوند. آینده با نوآوری همگرا با تأثیر تحرک شکل خواهد گرفت. این نه تنها در مورد رسانه های اجتماعی بلکه به طور کلی در مورد اینترنت، به ویژه در زمینه ارتباطات اجتماعی صدق می کند. من احساس می کنم که بسیاری از مردم نمی دانند که ما چه می کنیم و هیچ ایده ای از توسعه بالقوه شرکت هایی مانند ما در سطح جهانی ندارند. در حال حاضر، ممکن است کسی در گوشه‌ای از جهان باشد که ابزاری را توسعه دهد که اینترنت را دوباره زیر و رو کند. ابزاری که یک بار دیگر زندگی روزمره ما را تغییر می دهد. ایجاد فرصت های بیشتر، ارائه مزایای جدید برای افراد، به ارمغان آوردن رفاه فردی و جمعی بیشتر. فقط ده سال پیش، رسانه های اجتماعی وجود نداشتند. در ده سال آینده، چیز کاملاً جدید دیگری ظاهر خواهد شد. زمینه های زیادی وجود دارد که در آنها می توان محصولات، فرآیندها و خدمات را بهبود بخشید یا از نو ایجاد کرد. آینده پر از فرصت هاست و آینده اینترنت تازه شروع شده است.

زیبیلکا به شما کمک می کند کسب و کارتان را در دنیای اینترنت معرفی کنید و فروشگاه مجازی خود را تنها با چند کلیک راه اندازی کنید.

فروشگاه