نحوه استفاده از واقعیت مجازی (VR) در مراقبت های بهداشتی (قسمت دوم)

اضطراب و افسردگی

VR به افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند اجازه می دهد تا از زندگی روزمره خود فرار کنند و از یک درمانگر از راه دور یا مراقبه هدایت شده از قبل استفاده کنند. موثرترین درمان ها ، طبق برخی مطالعات ، محیط های همه جانبه را با نوعی گفتگودرمانی به نام رفتار شناختی ترکیب می کنند.

برنامه مدیتیشن VR Tripp با انتقال کاربران به فضاهای روانگردان هیجان انگیز ، از این مورد استفاده می کند.

عمل جراحی

جراحان می توانند از شبیه سازی های مجازی سه بعدی جراحی ها جهت شناخت بهتر عضو بیمار استفاده کنند. پزشکان همچنین می توانند از VR برای نشان دادن پروسه بیماری و درمان به مراجعین خود استفاده کنند تا آنها بدانند که چه جیزی در انتظارشان است و می توانند آگاهانه تصمیم به درمان بگیرند.

تئاتر جراحی از تصاویر اسکن 2D ، مانند MRI ، برای ایجاد شبیه سازی های سفارشی VR از مغز ، ستون فقرات یا ریه بیمار استفاده می کند.

اتفاقات مهیج تری نیز در AR در حال رخ دادن است ، یک جریان موازی از فناوری که در آن عناصر مجازی بر روی دیدگاه های دنیای واقعی گذاشته می شوند. Augmedics راه حلی برای جراحی ستون فقرات ایجاد کرده است که به جراحان چشم اشعه ایکس ای ارائه می دهد تا بتوانند بدون اینکه چشم خود را از بیمار بردارند ، جزئیات آناتومی بیمار را مشاهده کنند.

VR-زیبیلکا-فروشگاه

شبیه سازی واقعیت مجازی در آموزش مراقبت های بهداشتی

OssoVR، یک راه حل آموزشی شبیه سازی جراحیاست که سرعت و دقت جراح را تا 230 درصد بهبود می بخشد. همچنین می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند - بیمارستان ها سالانه 400 هزار دلار برای آموزش آموزش بر روی مانکن ها خرج می کنند.

Immertec پلتفرمی را ایجاد کرده است که به پزشکان اجازه می دهد تا به صورت مجازی در مراحل آموزشی برای اهداف درسی شرکت کنند.

VR همچنین برای آموزش آناتومی و چگونگی شناسایی تومورهای ریه به دانش‌آموزان استفاده می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا نوزادانی را که در شوک یا تشنج هستند، نجات دهند.

برنامه های کاربردی دیگر

فراتر از درمان و آموزش، از VR برای موارد زیر استفاده می شود:

حواس کودکان را در حین تزریق واکسن پرت می کند.

با قرار دادن VR در شبیه سازی هایی که پزشکان را در جای بیماران خود قرار می دهد، به همدلی آنها نسبت به بیمار کمک میکند.

در تشخیص مشکلات بینایی را از راه دور بسیار موثر است.

مزایای واقعیت مجازی در مراقبت های بهداشتی

می تواند کاربران را به مکان ها و موقعیت هایی انتقال داد که امکان رسیدن به آن بسیار خطرناک و یا غیر قابل دسترس است.

VR به مبتلایان PTSD اجازه می دهد تا از گذشته یا خاطره خود با یک پایان تغییر یافته بازدید کنند. می تواند دانشجویان پزشکی را به اعماق مغز یا قلب انسان ببرد. و همچنین این امکان را به متخصصین می دهد تا بیماران را در موقعیت های مختلف مشاهده کنند. هیچ فناوری دیگری این امکان را ارائه نمی دهد.

VR-زیبیلکا-فروشگاه

سرگرم کننده است

برخی از درمان ها ، مانند تمرینات توانبخشی آسیب ، ناخوشایند هستند. VR می تواند درمان را به گونه ای جذاب کند که سرگرم کننده باشد و بیماران بیشتر به برنامه درمانی خود پایبند کند.

می توان از آن در هر جایی استفاده کرد.

برای بیمارانی که در مکان های دور افتاده زندگی می کنند و دارای مشکلات حرکتی هستند یا بیمارانی که به مراقبت های ویژه دور از خانه نیاز دارند ، می تواند بسیار مفید باشد.

این می تواند یک صرفه جویی در هزینه باشد.

 VR همچنین می تواند جایگزین بسیاری از داروها شود ، تعداد ساعات صرف شده را با یک متخصص کاهش می دهد ، دوره های نقاهت را کوتاه می کند و نتایج جراحی را بهبود می بخشد ، به زودی هزینه مقدماتی تجهیزات و آموزش این فناوری نیز بازیابی خواهد شد.

مضرات واقعیت مجازی در مراقبت های بهداشتی

برای بیماران عجیب و ناآشنا است.

تنها 8 ٪ از خانوارهای آمریکایی دارای هدست VR هستند و فقط 25 ٪ با این فناوری آشنا هستند. برخی از بیماران ، به ویژه سالمندان ، ممکن است از VR بترسند.

با این حال ، پذیرش VR در حال رشد است. بازار هدست در سه ماهه اول سال 2022 رشد 241 درصدی داشته است. به علاوه ، مطالعات مختلف نشان می دهد که بیشتر بیمارانی که از این فناوری استفاده می کنند از نتایج راضی هستند.

چالش های محاسبه ای

ارائه دهندگان باید یک هدست به بیمار تحویل دهند و از تنظیم صحیح آن برای ارائه مراقبت از راه دور اطمینان حاصل کنند. همچنین ممکن است بیماران برای اجرای برخی عملکردها به یک اتصال Wi-Fi قوی نیاز داشته باشند. آنها باید فضای امنی برای استفاده از آن داشته باشند، جایی که در آن سقوط یا برخورد نکنند.

در یک محیط بالینی، پزشکان باید برای استفاده از فناوری و عیب یابی در صورت وجود مشکلات فنی آموزش ببینند.

VR-فروشگاه

بیمه‌گران، تنظیم‌کننده‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی تغییر را دوست ندارند.

Eran Orr، بنیانگذار و مدیر عامل XRHealth می گوید: «برای پذیرش انبوه این فناوری، به آن نیاز دارید که ارزشی 10 برابری در مقایسه با سیستم فعلی ارائه دهید زیرا مردم در مقابل تغییر مقاومت می کنند.

مراقبت های بهداشتی صنعتی است که به ویژه در برابر تغییر مقاوم است، زیرا یک اکوسیستم پرخطر، بسیار تنظیم شده و فرآیندگرا است. Orr می افزاید: VR بسیار مخرب است.«این یک جریان کاری پیچیده است که باید آن را تغییر دهید. و معمولاً در ابتدا کارآمد نیست.»

آموزش و تنظیم پروتکل‌ها می‌تواند به زمان، انرژی و پول نیاز داشته باشد - و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اغلب در حال حاضر بیش از حد بار هستند.

این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است.

این فناوری در حال تغییر است ، این بدان معنی است که تجهیزات به سرعت در حال پیشرفت هستند. همچنین بین هدست های مختلف و نرم افزارها برخی مشکلات سازگاری وجود دارد.

هدست ها هنوز هم نسبتاً سنگین و گران هستند. برخی از آنها فقط به رایانه های شخصی متصل می شوند - اگرچه مدل های بی سیم در دسترس هستند.

آینده واقعیت مجازی در مراقبت های بهداشتی

این امکان وجود دارد که یک پزشک روزی بتواند بدون اینکه در اتاق بیمار باشد، یک عضله پاره شده را لمس کرده و احساس کند. اما این امر چندان هم نزدیک نیست, حتی در آینده‌ای دور، بعید است که درمان‌های حضوری به طور کامل با خدمات مجازی و هوش مصنوعی جایگزین شوند.

با این حال، مردم به آرامی شروع به زندگی بیشتر در فضاهای VR و AR خواهند کرد. در مراقبت های بهداشتی، این پدیده می تواند به معنای پذیرش گسترده هدست ها در هر بیمارستان و درمان خانگی مجازی باشد که برای طیف وسیعی از موارد در دسترس است. اما این اتفاق یک شبه نمی افتد و نیاز به کمی زمان است.

اور می گوید: «من معتقدم که به آن نقطه اوج خواهیم رسید، اما یک دهه دیگر طول خواهد کشید.»

VR-فروشگاه