دیپ وب (Deep web) و دارک وب چیست؟ (قسمت سوم)

بد افزار

نرم افزارهای مخرب یعنی بدافزارها, به طور کامل در سراسر دارک وب فعال هستند و اغلب در برخی از پورتال ها ارائه می شود تا ابزارهای حملات سایبری به عوامل تهدید ارائه شود. با این حال، در سراسر دارک وب نیز باقی می ماند تا کاربران ناآگاه را مانند بقیه وب آلوده کند.

دارک وب آنچنان از قراردادهای اجتماعی که ارائه دهندگان وب سایت برای محافظت از کاربران در بقیه وب دنبال می کنند، ندارد. به این ترتیب، کاربران می توانند به طور منظم خود را در معرض برخی از انواع بدافزارها مانند:

کی لاگرها

بدافزار بات نت

باج افزار

بدافزار فیشینگ

اگر به دنبال کاوش در هر سایتی در بخش دارک وب باشید، خود را در معرض خطر و هدف قرار گرفتن برای هک و موارد دیگر قرار می دهید. اکثر آلودگی‌های بدافزار توسط برنامه‌های امنیتی نقطه پایانی شما شناسایی می‌شوند.

در صورتی که کامپیوتر یا اتصال شبکه شما مورد سوء استفاده قرار گیرد، تهدیدات جستجوی آنلاین می تواند به دنیای بدون برق نیز گسترش یابد. ناشناس بودن با Tor و چارچوب تاریک وب قدرتمند است، اما خطاناپذیر نیست. اگر کسی به اندازه کافی فاصله بگیرد, هر فعالیت آنلاینی می‌تواند به هویت شما منجر شود.

دارک وب-دیپ وب-فروشگاه ساز اینترنتی

نظارت دولت

با غلبه بر بسیاری از سایت های مبتنی بر Tor توسط مقامات پلیس در سراسر جهان، خطر آشکار تبدیل شدن به هدف دولت برای بازدید از یک وب سایت تاریک وجود دارد.

بازارهای غیرقانونی مواد مخدر مانند جاده ابریشم در گذشته برای نظارت پلیس ربوده شده اند. با استفاده از نرم‌افزار سفارشی برای نفوذ و تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها، این امر به مقامات قانونی اجازه می‌دهد تا هویت کاربران مشتریان و ناظران را به طور یکسان کشف کنند. حتی اگر هرگز خریدی انجام ندهید، ممکن است بعداً در زندگی تحت نظر باشید و خود را به خاطر فعالیت های دیگر متهم کنید.

نفوذها می توانند شما را در معرض خطر نظارت بر انواع دیگر فعالیت ها نیز قرار دهند. فرار از محدودیت‌های دولتی برای کشف ایدئولوژی‌های سیاسی جدید می‌تواند در برخی کشورها جرمی قابل حبس باشد. چین دقیقاً به همین دلیل از آنچه به عنوان "دیوار آتش بزرگ" شناخته می شود، دسترسی محدود به سایت های محبوب را استفاده می کند. خطر بازدیدکننده این محتوا می‌تواند منجر به قرار گرفتن در فهرست پیگیری یا هدف‌گیری فوری برای مجازات زندان شود.

دارک وب- دیپ وب- فروشگاه ساز اینترنتی

کلاهبرداری ها

برخی از خدمات ادعا شده حرفه ای ممکن است فقط کلاهبرداری باشند که برای سود بردن از مشتریان مخصوص طراحی شده اند. گزارش ها حاکی از آن است که دارک وب بسیاری از خدمات غیرقانونی را ارائه می دهد، از ترورهای پولی گرفته تا قاچاق جنسی و اسلحه.

برخی از اینها تهدیدات شناخته شده و شناخته شده ای هستند که در این گوشه وب در گردش هستند. با این حال، دیگران ممکن است از شهرت دارک وب برای فریب کاربران از مبالغ هنگفت استفاده کنند. همچنین، برخی از کاربران در دارک وب ممکن است از کلاهبرداری های فیشینگ برای سرقت هویت یا اطلاعات شخصی شما برای اخاذی اقدام کنند.

محافظت از کاربر نهایی در برابر سوء استفاده توسط دارک وب

صرف نظر از اینکه یک کسب و کار، والدین یا هر کاربر دیگری از وب هستید، باید اقدامات احتیاطی را برای حفظ اطلاعات و زندگی خصوصی خود از دارک وب انجام دهید.

اگر می خواهید از سوء استفاده از اطلاعات خصوصی خود جلوگیری کنید، نظارت بر سرقت هویت بسیار مهم است. همه انواع داده های شخصی را می توان به صورت آنلاین برای کسب سود توزیع کرد. گذرواژه‌ها، آدرس‌های فیزیکی، شماره حساب‌های بانکی و شماره‌های تامین اجتماعی همیشه در دارک وب در گردش هستند. ممکن است از قبل آگاه باشید که عوامل مخرب می توانند از آنها برای آسیب رساندن به اعتبار شما، دزدی مالی و نقض سایر حساب های آنلاین شما استفاده کنند. فاش شدن اطلاعات شخصی همچنین می تواند از طریق کلاهبرداری اجتماعی به اعتبار شما آسیب برساند.

محافظت از ضد بدافزار و آنتی ویروس به همان اندازه برای جلوگیری از سوء استفاده عوامل مخرب شما ضروری است. وب تاریک مملو از سرقت اطلاعات کاربران آلوده به بدافزار است. مهاجمان می توانند از ابزارهایی مانند کی لاگر برای جمع آوری داده های شما استفاده کنند و می توانند در هر بخشی از وب به سیستم شما نفوذ کنند. برنامه های امنیتی Endpoint مانند Kaspersky Security Cloud جامع هستند تا هم نظارت بر هویت و هم دفاع آنتی ویروس را پوشش دهند.

دیپ وب-دارک وب-فروشگاه ساز اینترنتی

نحوه دسترسی ایمن به دارک وب

اگر نیاز قانونی یا قابل قبولی برای دسترسی به دارک وب دارید، اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، باید مطمئن شوید که ایمن بمانید.

7 نکته برای دسترسی ایمن به دارک وب

1.به شهود خود اعتماد کنید. برای جلوگیری از کلاهبرداری، باید با رفتار هوشمندانه در وب از خود محافظت کنید. همه آنطور که به نظر می رسند نیستند. ایمن ماندن مستلزم این است که مراقب باشید با چه کسی صحبت می‌کنید و به کجا می‌روید. اگر چیزی درست نیست، برای نجات خود از آن موقعیت سریعترین اقدام را اعمال کنید.

2.شخصیت آنلاین خود را از زندگی واقعی جدا کنید. نام کاربری، آدرس ایمیل،رمز عبور و حتی کارت اعتباری شما هرگز نباید در هیچ جای دیگری در زندگی شما استفاده شود. در صورت لزوم حساب‌های دور ریختنی و شناسه‌های جدید برای خود ایجاد کنید. قبل از خرید، کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت و غیرقابل شناسایی تهیه کنید. از چیزی که می تواند برای شناسایی شما استفاده شود - چه آنلاین و چه در زندگی واقعی، استفاده نکنید.

3.نظارت فعال بر شناسایی و سرقت مالی. بسیاری از خدمات امنیتی آنلاین اکنون برای ایمنی شما, خدمات محافظت از هویت را ارائه می دهند. اگر این ابزارها در دسترس شما قرار گرفته اند، حتما از مزایای آن استفاده کنید.

4.به صراحت از دانلود فایل های دارک وب خودداری کنید. ترس از آلوده شدن بدافزار در قلمرو بی قانونی که دارک وب است به طور قابل توجهی بیشتر است. اسکن بدون درنگ فایل, با یک برنامه آنتی ویروس می تواند به شما کمک کند تا در صورت تمایل به دانلود، فایل های دریافتی را بررسی کنید.

امیدواریم که این مجموعه اطلاعات از دیپ وب و دارک وب برایتان مفید بوده باشد و از آن در جهت بهبود عملکردهای خود در این بخش وب استفاده کامل را ببرید.

فروشگاه ساز اینترنتب-دیپ وب-دارک وب