اهمیت نماد الکترونیک چیست و چگونه می توان نماد الکترونیک دریافت کرد؟

نماد الکترونیک (E namad) تاییدیه ای است که از طرف سازمان تجارت الکترونیک که زیر مجموعه ی وزارت صنعت و معدن و تجارت است به فروشگاه های اینترنتی اعطا می شود.

یکی از کاربرد های نماد اعتماد الکترونیک در تجارت های اینترنتی بدست آوردن اعتماد و اطمینان کاربران در کسب و کارهای مجازی است.

بزرگترین دلایل اعتماد کردن مشتریان به فروشگاه های اینترنتی موارد زیر است

-درست و واضح بودن اطلاعات محصول یا خدمات ارائه شده توسط فروشگاه

-ضمانت کالا و پشتیبانی بعد از فروش

-قابل شناسایی بدن صاحب کسب و کار و امکان رجوع به آن

-امنیت فروشگاه و تایید آن توسط یک سازمان و موسسه ملی اعتماد

-محافظت از مشخصات شخصی و مالی کاربران

-مشخص بودن پروسه ی برگرداندن محصول و پس گرفتن هزینه ی کالا

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب و کارهای مجازی

تحقیقات نشان داده کسب و کارهای اینترنتی که از سوی یک سازمان دولتی مورد اعتماد تایید شده اند بالاترین میزان بازدید و اعتماد را در بین مشتریانِ فروشگاه های مجازی دارا هستند.در این شرایط مشتریان از در امان ماندن مشخصات شخصی شان حس امنیت بیشتری دارند و در صورت به سرقت رفتن مشخصات شان امکان شکایت از فروشگاه اینترنتی متخلف را به مراکز قضایی دارند.

در ایران نماد اعتماد الکترونیک(E namad)  توسط سازمان توسعه تجارت الکترونیک برای مورد تایید قرار گرفتن و قانونی شدن به کسب و کارهای اینترنتی داده میشود.

برای دریافت  (E namad) باید به چند نکته داشته باشید

۱-فقط زمانی می توانید درخواست نماد اعتماد کنید کا سایت فروشگاهی تان آماده ارائه شده باشد بخشی از خدمات تان  روی آن قرار گرفته باشد.

۲-برای دریافت نماد اعتماد مالک کسب و کار (حقیقی یا حقوقی) بای اقدام به احراز هویت کند (یعنی لازم است مدارک مالک ارسال شود)

۳-یکی از مهم ترین نکات برای دریافت نماد اعتماد این است که نماد الکترونیک به شخصی(حقیقی یا حقوقی) تعلق می گیرد که دامنه به نامش ثبت شده است. در واقع نام متقاضی نماد و صاحب دامنه حتما باید یکسان باشد.

نماد اعتماد الکترونیک

۴-اخذ نماد الکترونیک به صورت کاملا آنلاین است و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات و مشکلات آن وجود ندارد.

۵-سو استفاده از تصویر نماد الکترونیکی برای سایت هایی که مجوز دریافت نکرده اند پیگرد قانونی دارد.

از دیگر نکات حائز اهمیت برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک این است که فروشگاه های اینترنتی بعد از دریافت ای نماد می توانند به صورت مستقیم از درگاه های بانکی برخوردار باشند که این مزیت باعث میشود نیازی به درگاه های واسطه وجود نداشته باشد و امنیت سایت های فروشگاهی بسیار افزایش یابد.به علاوه کسب و کارهای اینترنتی که نماد اعتماد دریافت کرده اند می توانند از قابلیت  (Cod) یا پرداخت درب منزل اداره پست ایران استفاده کنند.

 دریافت نماد اعتماد برای فروشگاه ها اینترنتی

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک  فروشگاه اینترنتی تان, نیازی به رفتن شما به ادارات پر ازدحام و دوندگی های زیاد نیست! تنها کافی است که شما با چند کلیک در سایت www.zibilka.com فروشگاه اینترنتی خو را راه اندازی کنید. و بعد از درج  تعدادی از محصولات تان بر روی سایت فروشگاهی , با زیبیلکا ( داخلی شماره ی 2) تماس بگیرید , مدارک مالک دامنه ی فروشگاه اینترنتی (شخص حقیقی یا حقوقی) خو را برای واحد توانمند پشتیبانی زیبیلکا ارسال کنید. تا آنها در اصرع وقت اقدام به اخذ نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه شما کنند.

021 2842 9982 ( داخلی شماره 2)

013 3211 2392

فروشگاه ساز زیبیلکا