اثرات دنیای مجازی بر کسب و کار(قسمت اول)

رابطه ی جهان بی پروای امروز با دنیای مجازی

چگونه جهان های مجازی باعث تکامل در ارتباطات و همکاری هستند؟

با توجه به اینکه مردم هنوز از حضور درکنفرانس ها چشم پوشی می کنند، سازمان ها از طریق مشارکت در دنیای مجازی سه بعدی، تعامل و همکاری را تقویت می کنند.

مقدمه

یک مدیر اجرایی شرکت صبح را به کاوش در یک نمایشگاه تجاری، تماشای فیلم ها و ارائه های محصولات جدید و شبکه سازی با شرکت ها، فروشندگان و سایر شرکت کنندگان از سراسر جهان می گذراند. بعدازظهر، آنها برای یک سخنرانی کلیدی به سالن بزرگ تله‌پورت می‌کنند، و پس از آن یک جلسه پس از سخنرانی برگزار می‌شود که در آن مدیر اجرایی قصد دارد آخرین یافته‌های شرکتی خود را به مخاطبان ذینفع ارائه دهد. همانطور که آنها به این اتاق جدید از راه دور منتقل می شوند، توسط تعدادی از سهامداران آواتار، از جمله 10 مدیر عامل برتر که امیدوارند به آنها معرفی شوند، استقبال می کنند. با تشکر از همه افرادی که برای ملاقات وقت دارند، آواتار مدیر با استفاده از ابزارهای مشترک شروع به ارائه می کند.

با فرض اینکه این فناوری به خوبی کار می کند، این سناریو راحتی بالقوه و تعامل بالاتر یک دنیای مجازی را برجسته می کند: یک محیط دیجیتالی که در آن کاربران می توانند بدون هیچ زحمتی و با هزینه سفر - یا بدون ماسک با یکدیگر ملاقات کنند، ارتباط برقرار کنند، تعامل کنند و همکاری کنند.

ارتباطات، همکاری و تعامل با تکنولوژی تکامل یافته است. فرم‌ها و روش‌های مورد استفاده برای تبادل ایده‌ها از ارسال پیام ساده بین دو شرکت‌کننده تا انتقال همزمان اطلاعات به بسیاری از شرکت‌کنندگان در فواصل بسیار زیاد پیشرفت کرده‌اند . هر فناوری ارتباطی جدید - که بسیاری از آنها به جای جایگزین شدن در حال استفاده باقی مانده اند - محدوده جغرافیایی فرستنده و گیرنده را گسترش داده است. پیشرفت بعدی چندین مرحله را پیش می‌برد: جهان‌های مجازی ارتباط و تعامل چندین شرکت‌کننده را به طور همزمان بدون محدودیت در محیطی سه‌بعدی که در آن همکاری در یک مکان تسهیل می‌شود را امکان‌پذیر می‌سازد.

اثر

دنیای مجازی چیست؟

دنیای مجازی یک محیط شبیه‌سازی‌شده با کامپیوتر است که همیشه زنده است و در تمام ساعات شبانه روز مشارکت کاربر را با استفاده از آواتارهای شخصی امکان‌پذیر می‌سازد که به نوبه خود می‌توانند در آن محیط با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، همکاری کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. چندین کاربر همزمان و مجهز به هدست را قادر می‌سازد تا از نوآوری سازندگانش برای همکاری و همزیستی در واقعیتی همه روزه و هر روز استفاده کنند و از واقعیت زندگی واقعی تقلید کنند. افرادی که از گذشته بازی‌های ویدیویی آنلاین انجام میدادند با این موضوع آشنایی کامل دارند،اما طیفی از شرکت‌ها شروع به استفاده از این تکنولوژی برای کاربردهای روزمره کرده‌اند.

کار و زندگی واقعی در دنیای مجازی

دنیای مجازی تعداد بالقوه نامحدودی از تنظیمات و سفارشی‌سازی‌ها را فراهم می‌کند و تقریباً امکانات بسیار زیادی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا تعیین کنند که کدام تجربه‌ها را برای ارائه ارزش به مشتریان زنده کنند. از آنجایی که محیط‌ها و اکوسیستم‌ها نیاز به راه‌اندازی و مدیریت فعال دارند، رهبران باید با بررسی موارد استفاده‌ای که منافع فوری برای کاربران و شرکت داشته‌اند، شروع کنند. در نهایت، تجربیات دنیای مجازی بیشترین پتانسیل را در زمینه ارائه همکاری و شبکه سازی گروهی نشان می دهد، به خصوص در مواقعی که افراد مجازی هستند یا باید از نظر اجتماعی از یکدیگر دور باشند.

کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری – هم سایت هایی برای نمایش ایده ها و محصولات جدید و هم به عنوان مکان های شبکه مرکزی – شاید واضح ترین کاربرد فناوری دنیای مجازی باشند. با بیش از 300 میلیارد دلار هزینه مستقیم سالانه و بیش از 800 میلیارد دلار تأثیر اقتصادی تنها در ایالات متحده (یعنی در یک سال معمولی غیر همه گیر)، کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری ارزش ارتباطات و همکاری را نشان می دهند.

دنیای مجازی برای تسهیل انواع رویدادهای گروهی چندین نفره، و گرد هم آوردن مخاطبان مجازی قابل دسترسی و مقیاس پذیر در یک مکان مجازی یکپارچه، خبر از اینده ای امید بخش می دهد. آواتارهای کاربر می توانند در محوطه دیجیتالی حرکت کنند، گویی که در حال پیمایش مکان رویداد فیزیکی هستند. آن‌ها می‌توانند در سخنرانی‌های کلیدی در سالن‌های مجازی شرکت کنند، با بالا بردن دست خود در فعالیت‌های پرسش و پاسخ شرکت کنند، در کافی‌شاپ‌های مجازی یا در ساحل مجازی با دیگر آواتارها ارتباط برقرار کنند، در جلسات پراکنده شرکت کنند و بسیاری موارد دیگر. طراحان می‌توانند ویژگی‌ها، عملکردها و گیمیفیکیشن‌های منحصربه‌فردی را شامل شوند که در یک کنفرانس فیزیکی غیرعملی یا غیرممکن است و باعث افزایش تعامل کاربر و فرصت‌های شبکه اضافی می‌شود.

در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری، جهان‌های مجازی فرصت‌هایی را برای ارائه بازاریابی و تبلیغات درآمدزا فراهم می‌کنند که بازآفرینی در دنیای فیزیکی اگر غیرممکن نباشد، دشوار است. به طور سنتی، بازاریابان و فروشندگان توسط فضای امکانات فیزیکی برای نمایش پیام‌ها و محصولات یک برند محدود می‌شوند، در حالی که در یک تجربه مجازی و مقیاس‌پذیر، محدودیت‌های کمی برای غرفه‌های نام تجاری و محصول وجود دارد که می‌توان آنها را ساخت و طراحی کرد. بازاریابان و فروشندگان با استفاده از ویژگی هایی مانند تجارب ویدئویی و پورتال برای آموزش 24 ساعته به شرکت کنندگان، می توانند نیاز به کارکنان غرفه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند - یا تعامل مستقیم را برای لحظاتی که برای مخاطبان هدف مهم است، تنظیم کنند.

رویدادهای دنیای مجازی یک مزیت دیگر نسبت به همتایان واقعی خود دارند: تداوم. کنفرانس‌های مجازی می‌توانند «همیشه فعال» باشند و به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهند که در هر زمانی در طول روز ۲۴ ساعته با محتوا و یکدیگر درگیر شوند. شرکت کنندگان جهانی می توانند با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و به گونه ای همکاری کنند که انگار همه در یک اتاق هستند.

اثر

کنفرانس ها به سوی مجازی شدن یپش میروند

در مارس 2020، با گسترش جهانی کووید-19، کمیته برنامه‌ریزی کنفرانس تحقیقات یادگیری فراگیر درباره ادامه کنفرانس چهار روزه iLRN2020 که قرار بود 80 محقق و دانشمند در دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا در ماه ژوئن برگزار کند ، بحث کرد. با نامشخص بودن آینده نزدیک، کمیته به تغییر مکان کنفرانس به مکانی که شرکت کنندگان و کارشناسان با آن آشنا بودند رای داد: یک پردیس مجازی iLRN سفارشی. این تصمیم تصادفی بود، زیرا یک روز بعد، ایالات متحده سفرهای اروپایی را محدود کرد، که باعث می شد تعداد شرکت کنندگان به نصف کاهش یابد.

کمیته همچنین تصمیم گرفت کنفرانس را برای هر آموزشی که می‌خواهد شرکت کند، باز کند، بر این اساس که بستری فراهم می‌کند که برابری فنی را برای بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند. هیدر دادز، رئیس iLRN2020، می‌گوید: «دسترسی به آیین‌نامه کنفرانس امکان پذیر شد. ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که این پلتفرم می‌تواند روی هر رایانه شخصی بارگیری شود تا تعداد زیادی از کاربران بتوانند به طور همزمان و در یک اتاق در یک جلسه شرکت کنند.»

مکان های مجازی

همانطور که تقاضا برای حضور مجازی و نیاز به همکاری و ارتباطات جهانی افزایش می یابد، پلتفرم های دنیای مجازی یک گزینه قابل دوام فزاینده برای قادر ساختن مردم به برقراری ارتباط ایده های جدید و شبکه سازی به شیوه ای آشنا با دنیای فیزیکی ارائه می دهند.

ورزش و سرگرمی

همانند شرکت‌هایی که کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری برگزار می‌کنند، آن‌هایی که میزبان طیفی از رویدادهای سرگرمی و اجتماعی هستند، متوجه می‌شوند که راه‌حل‌های مجازی می‌توانند به نزدیک‌تر کردن طرفداران و مصرف‌کنندگان به تجربیات مشترک کمک کنند. انجمن ملی بسکتبال, توانایی پخش در واقعیت مجازی (VR) را دارد. انجمن گلف ایالات متحده بینندگان را قادر می‌سازد تا هر سوراخ را تماشا کنند و عکس‌های بازیکن در مسابقات آزاد ایالات متحده را با یک برنامه واقعیت افزوده سه بعدی موبایل (AR) مقایسه کنند و تجربه قبلی را دوباره تجربه کنند. مسابقات قهرمانی آزاد ایالات متحده با قهرمان برنده می شود و تورهای 360 درجه ای را در باشگاه با صدای مورخ دوره در VR.9 انجام می دهد. فن آوری برای برآورده کردن انتظارات کاربر به سرعت رو به افزایش است.

می توان به طور پیوسته شاهد ظهور تجارب دنیای مجازی بود، به ویژه با نیاز روزافزون به همکاری از راه دور و سرگرمی های گروهی. هنرمندان موسیقی – به‌ویژه با تماشاگرانی که هنوز تمایلی به ازدحام و در کنار هم ماندن ندارند– در حال آزمایش پخش زنده با تکنولوژی بالا هستند و بر اساس فناوری کنسرت مجازی که میلیون‌ها کاربر همزمان را برای یک اجرا جذب کرده است. محتوای جدید و امکان حضور مخاطبان عمومی بیشتر و شنیدن آواتارهای اجراکنندگان معروف. تصور کنید بتوانید با دوستان آواتار از سراسر جهان در یک مکان مجازی قدم بزنید، با هیجان در مورد اجرای شروع به بحث کنید، آن را با هم تماشا کنید، و ابراز احساسات برای اظهار نظر در مورد یک آهنگ خاص. دنیای مجازی فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا در رویدادها با یکدیگر درگیر شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، با فرصت های بالقوه درآمد و تعامل برای حامیان مالی.

کلاس درس، آموزش، و کارگاه های آموزشی

VR ارزش خود را به عنوان ابزاری برای آموزش مفاهیم و آموزش کاربران به روشی ایمن، قابل اندازه گیری و تکرار تثبیت کرده است. مطالعات در بسیاری از صنایع نشان می‌دهد که VR توانایی حفظ طولانی‌مدت اطلاعات را ، به کمک توانایی آن در ترکیب بازخورد فوری از فعالیت‌های آموزشی همدلی و حرکتی کاربر افزایش می‌دهد. در محصولات صنعتی و صنایع نفت و گاز، آموزش VR به کارکنان این امکان را می‌دهد تا در مورد آنها آموزش ببینند. و در موقعیت های خطرناک، مانند بارگیری و تخلیه گازها و مواد شیمیایی خطرناک، به طوری که آنها بتوانند آن وظایف را با مهارت بیشتر و ایمنی بیشتر در دنیای واقعی انجام دهند. پزشکان می توانند قبل از عمل بیماران زنده، تکنیک های جدید را در شبیه سازی های VR بیاموزند و برای عمل جراحی آماده شوند.

این برنامه ها اثربخشی آموزش فردی را برجسته کرده اند. آنچه دنیای مجازی ارائه می دهد، یک محیط مشارکتی است که در آن گروه هایی از مردم می توانند با هم آموزش ببینند و یاد بگیرند. اساتید می توانند جلسات کارگاهی یا کلاسی را با دانش آموزان برگزار کنند و عملاً از یک میز به میز دیگر راه بروند، گفتگو کنند و بینش هایی را در اختیار گروه های مختلف قرار دهند. اگر تسهیل‌کننده بخواهد آواتارها را برای انجام یک تکلیف جفت کند، می‌تواند به سادگی روی دکمه‌ای کلیک کند تا ترتیب صندلی اتاق مجازی را به میزهای دو نفره تبدیل کند که دانش‌آموزان می‌توانند انتخاب کنند و با شرکای آواتار خود شروع به کار کنند. به نوبه خود، این دانش‌آموزان ممکن است به ابزارهای مجازی برای پیشبرد تلاش‌های همکاری خود دسترسی داشته باشند، از جمله فعالیت‌های یادداشت‌های چسبنده که به‌طور خودکار آنچه را که فرد برای پردازش کلمه بعداً «مینویسد»، ابزارهای نقشه‌برداری فنی معماری، و ابزارهای فعالیت یادگیری را ثبت می‌کند.

مؤسسات آموزشی، که امکان همکاری گروهی و ابزارهای پیشرفته را ارائه می دهند، احتمالاً به دنبال بهبود مکانیسم های یادگیری هستند. مدارسی مانند دانشگاه ایالتی آریزونا در حال تبدیل چالش ها و محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی به محیط های آموزشی موفق با ایجاد پردیس های مجازی خود هستند که در آن دانش آموزان و دانشگاهیان می توانند شبکه سازی کنند و در مورد مدرسه اطلاعات کسب کنند.

اثر

همکاری فراتر از ویدئو کنفرانس

فضاهای گلخانه دیلویت محیط های فیزیکی هستند که برای کمک به مشتریان برای مقابله با مشکلات پیچیده با استفاده از اصول آزمایش شده - از جمله علوم رفتاری، تجزیه و تحلیل، فناوری، و تسهیل - برای شکستن روش های سنتی حل مسئله طراحی شده اند. این اصول تعامل به خوبی به محیط مجازی ترجمه شده‌اند، زیرا هدف تجربیات مجازی گسترش امکانات با پرداختن به کاهش تعامل اجتماعی امروزی، نیاز به درگیر کردن مخاطبان مجازی، و میل به یافتن راه‌های جدید و پیشرفته برای تغییر نحوه تفکر شرکت‌کنندگان در مورد یک مشکل است.

کیم کریستفورت، رهبر گلخانه دیلویت می‌گوید: «در آینده ابزارهای بیشتری برای غوطه‌ور ساختن مردم در چالش‌ها وجود خواهد داشت. مردم یک مشکل انتزاعی را به گونه‌ای متفاوت از مشکلی که نه تنها از نظر فکری، بلکه از نظر فیزیکی و احساسی تجربه می‌کنند، پردازش می‌کنند.»

کریستفورت همچنین توضیح می‌دهد که با دنیای مجازی، می‌توان چالش‌ها را از طریق استعاره‌های دیجیتال بازنمایی کرد، که راه‌های جدید تفکر را باز می‌کند و می‌تواند مقاومت در برابر تغییر را کاهش دهد. یک بیانیه تجاری جسورانه می تواند به عنوان یک ماموریت به مریخ زنده شود. یک بحث هم ترازی می تواند در اطراف یک آتش کمپ انجام شود. یک دنیای مجازی را می توان برای انجام این کار به گونه ای طراحی و دستکاری کرد که یک محیط فیزیکی هرگز نمی تواند با فعال کردن ابزارهای انعطاف پذیری که به تسهیلگران و کارشناسان اجازه می دهد محیطی ایجاد کنند که حواس چندگانه را درگیر کند و برای تعامل و همکاری بهینه شده باشد.

زیبیلکا شما را به دنیای شگفت انگیز دیجیتال پیوند خواهدزد.


زیبیلکا-فروشگاه