آنچه که توسعه دهندگان وب در سال 2023 در اولویت قرار خواهند داشت!

اگر در سال 2011 به توسعه دهندگان می گفتید که تا سال 2023، برنامه های ردیابی خواب بخشی جدایی ناپذیر از هر ساعت هوشمند خواهند بود و سفارشی سازی وب سایت توسط الگوریتم های هوش مصنوعی انجام می شود. ممکن بود حرفتان شما را باور نکنند- اما ما از آن زمان به بعد آنقدر پیشرفت داشته ایم که هر چیزی ممکن به نظر می رسد!

دنیای هوشمند علم هر چند هفته یک ابزار توسعه‌دهنده یا ویژگی باورنکردنی دیگری را برای آزمایش به ارمغان می‌آورد، که پیش‌بینی دقیق اینکه چه چیزی در پنج سال آینده به جریان اصلی تبدیل می‌شود را دشوار می‌کند. با توجه به آنچه گفته شد، احتمالاً چند حوزه وجود دارد که توسعه‌دهندگان تلاش‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند که می‌تواند به ما کمک کند تا پیش‌بینی کنیم که این تغییرات ممکن است ما را به کجا بکشاند.

در این پست، روندهایی که امروزه توسعه وب را شکل می دهند، مورد بحث قرار می دهیم و چگونگی تکامل آنها در چند سال آینده برای متحول کردن تجربه کاربر آنلاین را بررسی می کنیم.

توسعه

مروری بر گرایش های توسعه دهندگان وب

چشم انداز توسعه وب در دهه گذشته مسیر طولانی را طی کرده است. توسعه دهندگان وب مدرن به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) برای سفارشی کردن تجربیات کاربر بر اساس داده های فردی استفاده می کنند. آنها همچنین در حال توسعه ابزارها و برنامه های وب هوشمندتر هستند که خطوط بین دستگاه های متصل به وب و دستگاه های خانگی را محو می کند.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان وب برای اطمینان از کیفیت تجزیه و تحلیل گزارش‌های خطا و جمع‌آوری معیارها و همچنین امنیت وب، که در پی رخنه‌های داده‌های جهانی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، بیشتر به تست‌های خودکار تکیه می‌کنند. در نهایت، آنها در حال بررسی راه‌های جدیدی برای تعاملی‌تر و جذاب‌تر کردن محتوای وب از طریق برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR/AR) هستند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه اولویت‌بندی توسعه‌دهندگان وب در چند سال آینده بیندازیم.

توسعه

اولویت های برتر توسعه دهندگان وب برای سال 2023

1.توسعه وب موبایل

بر کسی پوشیده نیست که تعداد کاربران وب موبایل از کاربران وب دسکتاپ بیشتر است و این روند تنها در چند سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. این بدان معناست که توسعه دهندگان وب باید محتوایی ایجاد کنند که روی هر دستگاهی کار کند. در نتیجه، آنها باید ایجاد تجربیات وب پاسخگو را در اولویت قرار دهند، به این معنی که می توانند با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند. علاوه بر این، توسعه دهندگان وب باید روی اطمینان از سبک بودن محتوای وب و بهینه سازی آن برای دستگاه های تلفن همراه تمرکز کنند، زیرا کاربران انتظار زمان بارگذاری سریع را دارند.

2.امنیت

با دسترسی بیشتر افراد به وب از طریق دستگاه های تلفن همراه، امنیت وب از اهمیت بالایی برخوردار است. توسعه‌دهندگان باید از برنامه‌های وب و صفحات وب در برابر نهادهای مخرب مانند هکرها که ممکن است سعی در سرقت داده‌ها یا اختلال در سرویس‌ها داشته باشند، محافظت کنند. این بدان معناست که توسعه دهندگان باید در مورد بهترین شیوه های امنیت وب مطلع باشند و با اطمینان از ایمن بودن محتوای وب، پیشگیری از نقض امنیت را در اولویت قرار دهند.

3.قابلیت دسترسی

توسعه‌دهندگان باید قابلیت های وب را برای همه کاربران در دسترس قرار دهند در اولویت قرار دهند حتی اگر ناتوانی داشته باشند، یا از  فرهنگ ها و کشورهای مختلف باشند بتوانند از مرورگرها یا دستگاه‌های مختلف استفاده کنند. این می‌تواند به معنای پیاده‌سازی طیف وسیعی از فناوری‌ها مانند ابزارهای تشخیص صدا یا ویدیوهای زیرنویس باشد تا صفحات وب نیازهای متنوع همه کاربران وب را برآورده کنند.

4.اتوماسیون

امروزه روند توسعه وب به ما نشان می دهد که اتوماسیون نقش مهمی در ایجاد تجربیات کاربر کارآمد دارد. ابزارهای اتوماسیون می توانند به توسعه دهندگان وب در کارهایی مانند تست صفحه وب، طراحی، اشکال زدایی و موارد دیگر کمک کنند. همانطور که صفحات وب به طور فزاینده پیچیده می شوند، توسعه دهندگان وب باید استفاده از اتوماسیون را برای پاسخگویی به تقاضا برای پروژه های توسعه وب در اولویت قرار دهند.

5.هوش مصنوعی

هوش مصنوعی امروزه نقش مهمی در توسعه وب دارد و در چند سال آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت. از ایجاد تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌تر تا درک رفتار کاربر، الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسط توسعه‌دهندگان برای بهینه‌سازی محتوای وب و ایجاد سریع‌تر محصولات دیجیتالی بهتر استفاده می‌شوند. توسعه دهندگان باید یادگیری مهارت های کلیدی مانند یادگیری ماشینی را برای استفاده از فناوری های هوش مصنوعی برای بهبود تجارب وب و حتی بیشتر در سال 2023 در اولویت قرار دهند.

6.فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین، ستون فقرات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و همچنین طیف وسیعی از کاربردهای هوشمند را در توسعه وب دارد. بلاک چین توسط توسعه دهندگان وب برای ایجاد برنامه های کاربردی وب و صفحات وب ایمن و همچنین برای ذخیره داده ها در یک سیستم غیرمتمرکز استفاده می شود. در سال‌های آینده این فناوری باید در اولویت توسعه‌دهندگان وب قرار گیرند تا با آن بیشتر آشنا شوند و یاد بگیرند که چگونه از آن در توسعه وب استفاده کنند.

توسعه

اینها تنها بخشی از اولویت های اصلی توسعه دهندگان وب برای چند سال آینده هستند و بدون شک با پیشرفت فناوری های وب به تکامل خود ادامه خواهند داد. در حالی که روند توسعه وب می تواند به سرعت تغییر کند، درک این روندهای فعلی می تواند به توسعه دهندگان وب کمک کند تا از منحنی جلوتر بمانند و همچنین تضمین می کند که کاربران وب بهترین تجربیات ممکن را خواهند داشت.

در آینده توسعه وب چگونه خواهد بود؟

پیشرفت‌های انجام شده از سال 2011 نشان می‌دهد که نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که توسعه وب در سال 2023 کجا خواهد بود. با این حال، ما می‌توانیم با نگاهی به روندهایی که امروزه توسعه وب را شکل می‌دهند و درک چگونگی تکامل آنها در چند سال آینده، بهتر درک کنیم که توسعه‌دهندگان وب چه چیزی را باید در اولویت قرار دهند. . با تمرکز بر توسعه وب تلفن همراه، امنیت، دسترسی، اتوماسیون، ابزارهای هوش مصنوعی و بلاک چین، توسعه دهندگان وب قادر خواهند بود تجربیات کاربری کارآمدتری ایجاد کنند و دنیای آنلاین را در سال 2023 متحول کنند.

 

 

 

 

توسعه