چگونه برای تولید محتوای موثر برنامه ریزی کنیم؟

تولید محتوا نوعی فعالیت یا فرآیند است که شما برای انتقال اطلاعات در قالب های تصویری یا متنی انجام میگیرد. به این معنی، که شما می توانید انتخاب کنید که اطلاعات را از طریق فیلم، کتاب، وبلاگ یا اینفوگرافیک به مخاطبین خود انتقال دهید.فرآیند تولید محتوا شامل پیام یا اطلاعاتی است که می‌خواهید مردم از آن مطلع شوند. قبل از حرکت در فرآیند تولید محتوا، باید مشخص کنید که چه نوع محتوایی را می خواهید منتشر کنید.

سه نوع اصلی محتوا وجود دارد. البته، راه‌های بسیار دیگری وجود دارد که مردم  آن را به عنوان محتوای مؤثر تلقی می‌کنند. اما در این مقاله با این سه نوع محتوای مرتبط با تولید محتوا آشنا خواهید شد.

فروشگاه ساز- تولید محتوا-رشت-زیبیلکا

مبنای تولید محتوا

محتوای سنگ بنا محتوایی است که هدف آن افزایش ترافیک وب سایت و آگاهی از برند با نشان دادن به بینندگان است که شرکت شما چه چیزی را به آنها ارائه می دهد. این نوع محتوا باید بسیار مرتبط با اهداف تجاری شما باشد. اساساً، شما می خواهید تأثیر اولیه ی به یاد ماندنی را بر مردم بگذارید و به مردم نشان دهید که در صنعت خود متخصص هستید و می دانید چه کاری انجام می دهید. هدف اصلی محتوای سنگ بنا ایجاد یک برداشت اولیه مثبت است. بنابراین، این نوع محتوا باید رایگان و به راحتی در اختیار مردم باشد.

محتوای در حال توسعه

محتوای در حال تحول محتوایی است که به طور منظم تولید و منتشر می شود. اساساً محتوای در حال تحول هر نوع محتوایی است که شما به طور معمول مانند یک سریال منتشر می کنید. به عنوان مثال می توان به مجموعه ای از پست های وبلاگ اشاره کرد که همه به نوعی به هم مرتبط هستند، گزارش های خبری معمول یا یک مجموعه ویدیویی با قسمت های متعدد. شما انتخاب می کنید که علاوه بر انواع دیگر محتوا در حال توسعه تولید کنید زیرا می خواهید با بینندگان خود مرتبط بمانید. اگر فقط یک یا دو پست وبلاگ در مورد یک موضوع خاص که بسیار مرتبط با کسب و کار شما است تولید کنید، تأثیر زیادی روی مخاطبان هدف خود نخواهید داشت. با این حال، اگر یک مجموعه پست وبلاگ تولید کنید که حاوی چندین وبلاگ مختلف در مورد موضوع شما باشد، همیشه در ذهن مخاطبان خود تازه خواهید ماند.

فروشگاه ساز- تولید محتوا-رشت-زیبیلکا

برنامه ریزی تولید محتوا

برنامه ریزی برای تولید محتوای خود، ایجاد و آپلود محتوا را آسان می کند. برنامه ریزی تولید محتوا به شما کمک می کند تا یک گردش کار قوی و موثر ایجاد کنید، تا محتوای مختلفی را که قصد انتشار آن را دارید مدیریت کنید.

اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، این نکات را برای برنامه ریزی تولید محتوا دنبال کنید.

محتوا را در اولویت خود قرار دهید

این نکته ممکن است بیهوده به نظر برسد. اما، کلید ایجاد محتوای موفق است. اگر محتوای خود را در الویت قرار ندهید، شروع به مشاهده اثرات منفی بر تجارت خود خواهید کرد. به عنوان مثال، از پروژه ها عقب می مانید، بودجه خود را به باد می دهید، محتوای بسیار ضعیفی ایجاد می کنید و به اهداف تجاری خود نمی رسید. اگر نمی‌خواهید آن چیزها اتفاق نیافتد، محتوا را در اولویت اول خود قرار دهید.

فروشگاه ساز- تولید محتوا-رشت-زیبیلکا

یک گردش کار محتوا ایجاد کنید

یک گردش کار محتوا، مراحلی را که شما و تیمتان برای ایجاد کارآمد محتوای خوب باید طی کنید، تشریح و مشخص می کند. یک جریان کاری محتوای معمولی این مراحل را دارد: تحقیق، نوشتن، بررسی، بازبینی، تأیید ، بررسی صفحه وب و انتشار. در بخش بعدی توضیح عمیق تری از هر مرحله از گردش کار محتوا دریافت خواهید کرد.

یک سرویس راهنمای آسان ایجاد کنید

یک راهنمای آسان دستورالعمل هایی را برای نحوه نمایش برند شما ارائه می دهد. اساساً، یک راهنمای آسان بیان می‌کند که می‌خواهید مردم از طریق محتوای نوشتاری و بصری که تصمیم به انتشار آن دارید، چگونه کسب‌وکار شما را درک کنند. این نکته مشابه نکته اول است. شما باید یک دستورالعمل واضح داشته باشید تا بیان کنید که می‌خواهید محتوایتان چه باشد و چگونه محتوای مورد نظر را ایجاد کنید.

یک راهنمای آسان به محتوای شما کمک می کند بدون توجه به اینکه چه کسی آن وبلاگ یا صفحه وب سایت خاص را ایجاد کرده است، با آن سازگار باشد. ثبات برند بسیار مهم است زیرا شما می خواهید کسب و کارتان کاملاً فکر شده و منسجم به نظر برسد. وقتی مردم به صفحه کسب و کار یا رسانه های اجتماعی شما نگاه می کنند، می خواهید آنها بتوانند بگویند همه چیز به هم مربوط است. شما می خواهید یک نام تجاری قوی ایجاد و حفظ کنید. در نتیجه، مردم به شرکت شما احترام می گذارند و به حرف های شما گوش می دهند.

اگرچه هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین ممکن است اختلافات جزئی وجود داشته باشد، مراحل زیر در گردش کار برنامه ریزی تولید محتوا معمول است.

فروشگاه ساز- تولید محتوا-رشت-زیبیلکا

تحقیق

تحقیق همیشه بهترین عمل برای شروع هر کاری است.  قبل از تشکیل هر برنامه ای در مورد موضوع به طور کامل مطلع شوید. در این مرحله، می خواهید اهداف آن صفحه یا محتوای خاص را بیابید و در مورد آن بحث کنید. از خود بپرسید: «من می‌خواهم مردم بتوانند از این اطلاعات جدید چه چیزی بدست بیاورند؟» یک راه ساده برای سازماندهی این است که تمام تحقیقات خود را کنار هم بگذارید. اطلاعاتی که به دست می آورید شامل حقایق مختلف، نقل قول ها، آمار و هر نوع اطلاعات دیگری است که در آینده برای شما مفید خواهد بود. هنگامی که ابتدا تحقیق را انجام می دهید، ایده بهتری در مورد چگونگی نزدیک شدن به اهداف خود خواهید داشت.

نوشتن

پس از اتمام مرحله تحقیق، در واقع می توانید شروع به تولید محتوا کنید. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است ناگهان ندانید به چه سمتی می خواهید بروید. ممکن است مدتی طول بکشد تا ایده های خلاقانه ایجاد کنید. ایجاد محتوایی با عناوین جالب، توضیحات و پیوندهای آموزنده، و فراخوان‌های اغواکننده مدتی طول می‌کشد. اما، نگران نباشید به همین دلیل است که شما یک گردش کار برنامه ریزی تولید محتوا ایجاد می کنید. ایجاد یک گردش کار  به شما امکانی محکم برای شروع می دهد. اگر یک گردش کار برنامه ریزی تولید محتوا قوی ایجاد کنید، در طول فرآیند تولید محتوا کار را برای خود آسان تر خواهید کرد.

بررسی

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، همیشه کار خود را مرور کنید. شما هرگز نبایدمحتوایی را بدون بررسی انتشار کنید، . کار خود را به دیگران نیز نشان دهید. هر کس نظرات و توصیه های متفاوتی دارد. هرچه افراد بیشتری کار شما را بررسی کنند، بازخورد بیشتری دریافت خواهید کرد. بسته به اینکه محتوا چقدر پیچیده است، ممکن است مجبور شوید بین، بازبینی آن و بررسی مجدد آن به عقب و جلو بروید.

فروشگاه ساز- تولید محتوا-رشت-زیبیلکا

بازبینی

این مرحله کاملاً خود توضیحی است. هنگامی که شما و سایر افراد محتوا را بررسی کردید، باید بر اساس بازخورد، تنظیمات را انجام دهید. در طول این مرحله، ممکن است مجبور شوید به کسانی که به شما بازخورد محصول داده‌اند بازگردید و توضیح بخواهید. یک نکته مفید این است که بازخوردها را در طول فرآیند بررسی یادداشت کنید تا بتوانید صرفاً روی بازبینی محتوا تمرکز کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، به احتمال زیاد باید قبل از رفتن به مرحله تأیید، دوباره محتوای اصلاح شده را مرور کنید.

تایید

پس از اتمام فرآیندهای بررسی و بازبینی، زمان آن رسیده که محتوای خود را ارسال کنید تا توسط مافوق تایید شود.

بررسی صفحه ی وب

پس از آپلود محتوا در صفحه وب، باید دوباره محتوا را بررسی کنید. مطمئن شوید که فرمت آن طوری است که می خواهید باشد، بررسی کنید که آیا پیوندها کار می کنند یا خیر، و هر چیز دیگری را که ممکن است در فرآیند آپلود به هم ریخته باشد را بررسی کنید.

انتشار

در نهایت وقت آن است که محتوا را در وب سایت خود منتشر کنید.

 

فروشگاه ساز- تولید محتوا-رشت-زیبیلکا