چگونه یک فروشگاه اینترنتی سودآور داشته باشیم(قسمت دوم)

فروشگاه ساز اینترنتی مناسب خود را نسبت به نیازتان انتخاب کنید

فروشگاه سازهای اینترنتی در انواع مختلفی با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و برنامه‌های افزودنی متفاوت وجود دارند. برای شناسایی بهترین انتخاب برای کسب و کار خود، فهرستی از الزامات اولویت بندی شده ایجاد کنید - لیستی از نیازهای بسیار مهم و مناسب کسب و کار و فروشگاه مجازی تان را شناسایی کنید و آن ها را نسبت به اهمیت شان ,تجزیه و تحلیل کنید.

1.مواردی که باید هنگام انتخاب فروشگاه ساز در نظر بگیرید:

ممکن است همکاری با فروشگاه سازی که مدعی است, در قبال هزینه ی اندکی فروشگاه شما را راه اندازی می کند بسیار وسوسه برانگیز باشد, اما فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست! یکی از بزرگ ترین نکات منفی این همکاری می تواند این باشد که شما ممکن است بخواهید بعد از مدتی  تغییرات عمده ای روی سایت فروشگاهیتان بوجود بیاورید اما فروشگاه ساز این امکان را در اختیارتان قرار نمیدهد و شما را مجبور به راه اندازی فروشگاه جدیدی میکند, پس سعی کنید تصمیم بلندمدت بگیرید، حتی اگر کسب و کارتان نوپا و جدید باشد.

چگونه یک فروشگاه سودآور آنلاین داشته باشیم؟

هنگام تجزیه و تحلیل و انتخاب سایت ساز مناسب به موارد زیر توجه کنید :

آیا این فروشگاه ساز می تواند همراه با کسب و کار من رشد کند؟

آیا بعد از اینکه کسب و کارم از آستانه ترافیک یا فروش معینی عبور کند، فروشگاهم دچار افت خواهم شد؟

در فهرست الزامات خود، هر ویژگی را در مقیاس ضرورت از 1 تا 10 رتبه بندی کنید و سپس چندین فروشگاه ساز را ارزیابی کرده و امتیازات آنها را محاسبه کنید.

علاوه بر مقایسه کردن، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

سازگاری با تلفن همراه

آیا می‌دانستید که از سال 2020، گوگل از فهرست‌بندی موبایل برای مجموع وب استفاده می‌کند؟ به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که سایت ساز منتخب شما یک تجربه خرید درخشان از طریق تلفن همراه را برای خریدارانتان امکان پذیر می کند.

اگر فروشگاه آنلاین شما سازگار با تلفن همراه نباشد، ممکن است رتبه بندی صفحات SEO فروشگاهتان آسیب ببیند و این موضوع منجر به کاهش قابل توجه ترافیک وب سایت فروشگاهی تان شود. علاوه بر این، امکان فروش از طریق تلفن همراه را نیز از دست خواهید داد.

سازندگان فروشگاه های مجازی را انتخاب کنید که تمام نیازهایتان را برطرف کنند

سازندگان فروشگاه های مجازی راه اندازی و مدیریت فروشگاه را ساده می کنند. برای انتخاب بهینه، اهداف تجاری، مدل عملیاتی و عمودی و همچنین الزامات فنی فروشگاه خود را در نظر بگیرید. سپس برخی از گزینه های محبوب را ارزیابی کنید، مانند مواردی که در اینجا ذکر شده است:

زیبیلکا

زیبیلکا یک فروشگاه ساز اینترنتی است که طیف گسترده ای از ویژگی های تجارت الکترونیک، پردازش پرداخت یکپارچه و میزبانی امن را به خریداران ارائه می دهد. اگر کسب و کار شما برای رشد کردن آماده است، زیبیلکا با توجه به نیاز مشتریان خود مازول ها و امکاناتی را در اختیارشان قرار میدهد تا فروش روز افزون و توسعه بالاتری را تجربه کنند و همواره آماده ی ایجاد تغییرات بروی فروشگاه های اینترنتی مشتریانش است.

ظاهر فروشگاه اینترنتی تان را به صورت دلخواه طراحی کنید

فروشگاه ساز اینترنتی زیبیلکا مجموعه گسترده ای از قالب ها را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد, تا آنها با توجه به سلیقه و نیازشان قالب مورد نظرشان را انتخاب کنند.

شما می توانید قالبی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و سپس آن را متناسب با برند خود تنظیم کنید:

- فونت ها و اندازه متن را سفارشی کنید

- تصاویری با کیفیت بالا و دارای نشانه های برند خود را به سایت اضافه کنید

-طرح رنگ خود را پیکربندی کنید

-طرح‌بندی‌های مختلف صفحه و انواع فهرست محصولات را آزمایش کنید

چگونه یک فروشگاه اینترنتی سودآور داشته باشیم؟

محصولات خود را به فروشگاه آنلاین تان اضافه کنید

برای اینکه فروشگاه شما آماده ی یک خرید لذت بخش باشد و محصولات شما به راحتی پیدا شوند، صفحات دسته بندی محصولات خود را راه اندازی کنید، توضیحات کامل را درباره ی هر محصول بنویسید و تصاویر آن را روی سایت بارگذاری کنید تا مشتریان به راحتی از جزئیات تعداد, رنگ, موجودی و عدم موجودی آن باخبر شوند.

1. توضیحات محصول

یک توضیح محصول کامل و دارای تمام جزئیات, پروسه ی خرید را برای مشتری ها بسیار آسان می کند، شما با فهرست کردن مزایا و ویژگی ها می توانید محصولاتتان را در زمان کمتری به فروش برسانید.

-توضیح دهید این محصول مناسب چه افرادی  است.

-مشخصات ضروری محصول (اندازه، جنس و غیره) را فهرست کنید.

-وقتی کسی به این محصول نیاز دارد پیشنهاد دهید.

-به خریدار کمک کنید تصور کند کجا از آن استفاده خواهد کرد.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی سودآور داشته باشیم؟

در توضیحات محصولتان از بکار بردن موارد زیر پرهیز کنید:

اصطلاحات پیچیده

کلیشه ها یا ارجاعات عجیب به فرهنگ عامیانه

جملات پر سر و صدا و طولانی

2. تصاویر محصول.

در عکاسی محصول هیچگونه کوتاهی و مضایقه ای نکنید.

اگر توانایی مالی دارید یک عکاس حرفه ای برای عکاسی از محصولاتتان استخدام کنید.

در غیر اینصورت آموزش استفاده از یک برنامه ی حرفه ای ویژه ی عکاسی را از طریق اینترنت پیدا کنید تا تصاویر جذابی از محصولاتتان بر روی سایت قرار دهید.

3. دسته بندی محصولات

طبقه بندی وب سایت به مدیریت روابط بین صفحات مختلف محصول کمک بسیاری می کند. دسته بندی کردن محصولات، به ویژه، برای نمایش درست فهرست و موجودی محصولاتتان ضروری است.

اکثر خرده‌فروشان پوشاک با دسته بندی های «لباس‌های مردانه، زنانه، لوازم جانبی، جدید و حراج» عرضه می‌شوند. سایت‌های فروشگاهی که دارای سهام بزرگ‌تر هستند نیز ستون تخفیف خورده ها را برای تسهیل در پیدا کردن آن, به دسته بندی ها اضافه می‌کنند. و تعدادی از ستون های دسته بندی نیز بر اساس پرس و جو های رایج مشتریان به وجود می آید.

هنگام طراحی صفحات دسته بندی محصولات، فیلترهای اضافه کنید تا به مشتریان کمک کنید تا انتخاب های خود را محدود کنند. تعدادی از آن ها عبارتند از "اندازه"، "محدوده قیمت"، "رنگ"، "جنس"، و غیره.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی سودآور داشته باشیم؟

سیستم حمل و نقل محصولاتتان را به روز کنید

در مرحله بعد، باید بفهمید که چگونه محصولات به دست خریداران می‌رسد. استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی بسیار مهم است. زیرا 56٪ از مصرف کنندگان پس از یک تجربه تحویل بد از یک فروشنده ی آنلاین دیگر خرید نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که سیستم حمل و نقل مناسبی برای تحویل محصولات انتخاب کرده اید.

با چه وسایل نقلیه ای محصولاتان را حمل می کنید؟ قیمت‌ها، زمان‌بندی‌ها و محدودیت‌های حمل و نقل متفاوت است. همه گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید و آن‌هایی را که بهترین نسبت قیمت به ارزش را ارائه می‌دهند، اولویت‌بندی کنید.

فروشگاه آنلاین خود را بازاریابی کنید

بدترین کابوس هر کسب و کار آنلاینی, دیدن عدد صفر در میزان بازدیدکنندگان فعال در Google Analytics در  طول روز است.

برای اطمینان از اینکه فروشگاه جدید شما مملو از بازدیدکنندگان مجازی شود، باید:

-چندین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک را در اولویت قرار دهید.

-یک استراتژی تبلیغاتی قبل از راه اندازی فروشگاهتان در نظر بگیرید.

برای بالا بردن میزان بازدید در فروشگاه های مجازی، اکثر بازارها به موارد زیر متکی هستند:

رسانه های اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ

پرداخت هزینه به رسانه های تبلیغاتی شناخته شده

بازاریابی حضوری

فروشگاه آنلاین خود را رونمایی کنید

قبل از اینکه فروشگاه مجازی خود را برای رونمایی آماده کنید, آزمایش های نهایی را روی آن انجام دهید تا مطمئن شوید که از نظر طراحی و عملکرد آماده ی استفاده است.

روش های پرداخت را کنترل و امتحان کنید.

-اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر با وضوح بالا و خوبی بهینه شده اند.

-توضیحات محصول، ویژگی ها، دسته بندی ها را با دقت بررسی کنید.

-بررسی کنید که آیا همه پیوندها و فرم ها کار می کنند.

-بررسی کنید که همه مالیات ها به درستی تنظیم شده اند.

-ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ خود را تست کنید.

-اطمینان حاصل کنید که تمام موجودی ها به درستی فهرست شده است.

-کدهای تخفیف را امتحان کنید.

-همچنین، حتما بررسی کنید که آیا ویترین فروشگاه دیجیتال شما روی دسکتاپ و موبایل به خوبی اجرا می شود.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی سودآور داشته باشیم؟

 برای دریافت پاسخ به سوالاتی که در متن بالا به آن ها جوابی داده نشد می توانید با واحد پشتیبانی سایت ساز زیبیلکا تماس بگیرید, یا در قسمت پیام به پشتیبانی در سمت راست سایت سوالاتتان را مطرح نمایید.