چگونه فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات خود را راه اندازی کنیم؟

یکی از گران بهاترین فلزهای موجود در روی کره ی زمین طلاست، که از سال های بسیار دور تا به امروز طرفداران بسیار زیادی داشته و امروزه نیز خانم ها و آقایان بسیاری, از آن به عنوان یک فلز زینتی بسیار باارزش، استفاده می کنند.در دنیای امروز ما زیورآلات و جواهرات قیمتی جزٔ جدانشدنی مد و فشن است اکثر زنان و مردان معتقدند زیور آلات اهمیت بسیاری در ظاهر فرد دارد و حرف آخر را در جذابیت افراد میزند.

مدل ها و شکل های گوناگون طلا مثل گردن آویزها،انگشتری,دستبند و النگو، نیم ست و ست کامل طلاو همینطور اکسسوری های دیگر ساخته می شوند و با توجه به سلیقه,نوع پوشش و ظاهر فرد انتخاب می شود و به جذابیت افراد می افزاید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر

خانم ها خریداران و طرفداران اصلی زیورآلات و اکسسوری های طلا و جواهر هستند و انگشترها نیز از محبوب ترین و پر استفاده ترین قطعات جواهرات برای بانوان به حساب می آید.

ساخت فروشگاه مجازی طلا و جواهر

در سال های اخیر با توجه به بالا و پایین شدن قیمت طلا طی دوره های مختلف در ایران  از محبوبیت این فلز پر طرفدار کاسته نشده و همچنان خریداران خود را دارد، به خصوص اینکه در ایران به دلیل وجود رسم و رسوم های سنتی، در مناسبت ها ومراسم مختلف طلا به عنوان اولین گزینه ی هدیه دادن انتخاب می شود.بسیاری از افراد نیز طلا را به عنوان سرمایه اندوخته خریداری میکنند و اصطلاحا روی آن سرمایه گزاری می کنند.

اما خرید و فروش طلا امروزه  علاوه بر شیوه های گذشته و سنتی به صورت مجازی هم انجام میشود و بسیاری از دارندگان فروشگاه های طلا و جواهر از پلتفرم اینستاگرام و در مراحل پیشرفته تر از سایت های فروشگاهی استفاده می کنند.

فروشگاه طلا و جواهر

ایجاد صفحه برای فروش آنلاین در اینستاگرام بسیار آسان است و شما بدون هیچ هزینه ای می توانید پیج فروشگاه شخصی خود را راه اندازی کنید و از این راه کسب درآمد کنید. اما بر کسی پوشیده نیست که پلتفرم اینستاگرام در کنار مزیت هایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است که نمی شود از آن چشم پوشی کرد، به خصوص در خرید و فروش طلا و جواهر

از مهمترین گزینه هایی که میشود به آن اشاره کرد مسئله احتمال فیلترینگ گسترده اینستاگرام است. که موجب تعطیلی کامل کسب و کار شما می شود.

موضوع دیگر پاسخ گویی به سفارش های مشتریان است که در صورت زیاد بودن امکان پیگیری به موقع آن ممکن نیست و مهمترین آن ایجاد اعتماد بین مشتریان است که هرچه محصول با ارزش تر باشد جلب اعتماد سخت تر می شود. 

تغییر لحظه ای طلا نیز یکی از دلایلی است که نمی شود اینستاگرام را برای فروش طلا جواهر انتخاب کرد.

اما بهترین جایگزین یا مکمل برای کسب و کار مجازی شما راه اندازی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی است. که در ادامه به تعدادی از مزیت های فروشگاه های اینترنتی اشاره می کنیم

مالکین بسیاری از کسب و کارها و صنف های مختلف برای ایجاد اعتماد بیشتر در بین خریداران خود، راه اندازی فروشگاه اینترنتی را در الویت های کاری خود قرار داده اند و با ساختن نسخه ی مجازی فروشگاه خود از هم صنفانشان پیشی گرفته اند. فروشندگان طلا وجواهرات هم از این قائده مستثنی نیستند و با راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی شخصیشان، نسبت به همکاران خود که هنوز به روش های سنتی فروشگاهشان را اداره می کنند از اعتبار و درآمد بسیار بالاتری برخوردارند.

 

از مهم ترین دلایل ساخت و ایجاد فروشگاه مجازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-امکان درج بی نهایتِ محصولات

شما می توانید بدون هیچ محدودیتی هر تعداد محصول که می خواهید بر روی فروشگاهتان قرار دهید.

۲-امکان معرفی برند های مختلف و مشخصات کامل محصول

تعیین مشخصات محصول مانند (نام برند ) عنوان اصلی کالا-وزن-میزان عیار-تعداد موجودی-اجرت کالا-سود و مالیات

راه اندازی فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات

۳-گالری تصاویر حرفه ای و امکان زوم بر روی تصویر هر کالا

۴-انتخاب رنگ-نوع سنگ-الماس و... توسط مشتری

۵-بروز رسانی قیمت کالا به صورت لحظه ای

(فروشگاه ساز زیبیلکا امکان نمایش لحظه ای تغییرات قیمت طلا و جواهرات را دراختیار شما و خریدارانتان قرار می دهد)

۶-صدور فاکتور رسمی فروشگاه طلا و جواهرات

فروش طلا و جواهر معمولا بدون فاکتور امکان پذیر نیست، به همین خاطر بعد از انجام مراحل خرید و نهایی کردن آن توسط مشتری، فاکتور فروش با مهر و امضای رسمی به همراه محصول برای خریدار ارسال می شود.

۷-اطمینان و تضمین اصالت کالا

از مهم ترین دلایل اعتماد نکردن خریداران به فروشگاه های اینترنتی طلا و جواهرات، مشخص نبودن اصالت محصول است.به این معنی که مشتری نمی تواند مطمئن باشد که محصولی که به دستش میرسد اصل است یا خیر! برای به وجود آوردن این اطمینان باید با ضمانت تایید کنید که محصولتان اصل است.داشتن نماد اعتماد الکترونیکی باعث ایجاد این اطمینان در مشتریان می شود.

۸-ایجاد درگاه بانکی و راه های مختلف برای پرداخت هزینه ی کالا

داشتن درگاه های بانکی متعدد,امکان کارت به کارت و همینطور امکان ایجاد پرداخت درب منزل باعث ایجاد رضایت بیشتر در مشتری ها از خرید شان می شود.

۹-راه های تماس و ارتباط مشتری با شما

برای ایجاد اعتماد و شناخت بیشتر مشتری ها از شما نیاز است که آدرس الکترونیکی,شماره های تماس با دفتر فروش، انبارداری و همراه خود را به صورت کاملا مشخص در صفحه ی اصلی سایت فروشگاهیتان قرار دهید.

۱۰-اندازه ی محصول و روش های اندازگیری سایز

حتما می دانید که برای خرید محصولی مانند انگشتر مشتری نیاز به مقایسه سایز انگشت خود با انگشتر انتخابی اش دارد،به همین دلیل نیاز است که شما سایز دقیق محصول و روش اندازه گیری دقیق آن به همراه سایر توضیحات را در سایت درج کنید.

۱۱-اضافه کردن گزینه ی محصولات سفارشی

فروشگاه اینترنتی جواهر و زیورآلات

در صورتی که فروشگاه شما مجهز به کارگاه طلا و جواهر سازی باشد می توانید این گزینه را یه فروشگاهتان اضافه کنید.

۱۲-بالا بردن(سئو) میزان بازدید سایت فروشگاه

برای بازدید بیشتر مشتریان از فروشگاه طلا و جواهراتتان نیاز است که موتورهای جستجوی خود را قوی تر کنید و روی سئو ی آن کار کنید.

فروشگاه ساز زیبیلکا برای طلا و جواهرات قسمت ویژه ای را در نظر گرفته است به عنوان زیبیلکا زر، بعد از ثبت نام در سایت زیبیلکا می توانید وارد این قسمت ویژه شوید و فروشگاه طلا و جواهر مجازیتان که مجهز به نرخ لحظه ای طلا  راه اندازی کنید. 

بعد از انجام ثبت نام اولیه در سایت

زیبیلکا زر

در اواسط صفحه ی اصلی سایت میتوانید طبق تصویر گزینه ی زیبیلکا زر را مشاهده کنید:

 

مراحل ساخت زیبیلکا زرعنوان فروشکاه طلا و جواهرات اینترنتی خود را به فارسی و انگلیسی وارد کنید و روی گزینه ی ساخت فروشگاه کلیک کنید

راه اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر

حالا شما نیز با استفاده از قسمت ویژه زیبیلکا زر صاحب فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات شده اید

راه اندازی سایت فروشگاهی طلا و جواهرات

بعد از کلیک روی گزینه ی صفحه ی اصلی فروشگاه, می توانید سایت اینترنتی طلا و جواهرات خود را که در گوشه ی سمت راست صفحه مجهز به تغیرات لحظه ای طلا و جواهرات شده را مشاهده کنید.

جام جم گلد یک نمونه از فروشگاه های اینترنتی طلا و جواهرات راه اندازی شده توسط تیم فروشگاه ساز زیبیلکا است,که صفحه ی آن را در پایین میبینید.

سایت فروشگاهی طلا و جواهرات

برای تکمیل گفته ها فقط این نکته را ذکر می کنیم که همانطور که گفته شد، سایت فروشگاهی و پیج اینستاگرام می توانند تکمیل کننده ی یکدیگر باشند. بدین صورت که شما با ایجاد صفحه ی اینستاگرام و درج محصولاتتان میتوانید لینک فروشگاه تان را به اشتراک بگذارید و میزان فروشتان را چند برابر کنید.