چگونه یک فروشگاه اینترنتی سودآور داشته باشیم؟ (قسمت اول)

برای قرن ها، موفقیت در تجارت با یک فرمول ساده تعریف می شد. یک مکان سودآور برای سبد خرید خود تضمین کنید. برای جذب ترافیک بیشتر از رقیب خود بلندتر فریاد بزنید. با هزینه کمتر کار کنید تا سود بیشتری به جیب بزنید. اما امروزه و در قرن بیست و یکم، تجارت به همین این سادگی نیست.

برندهای بزرگ و پر سر و صدا اغلب نمی توانند با مصرف کنندگان مدرن ارتباط برقرار کنند. فروشگاه های فیزیکی می تواند بیشتر از اینکه باعث راحتی در کارها شود، آزاردهنده و مشکل سازباشد. و یک فروشگاه آنلاین کوچک را می توان با بودجه ناچیز و بدون موجودی اداره کرد.

راه اندازی فروشگاه و نحوه ی اداره ی آن

موارد فوق باعث می‌شود که برندهای خرده‌فروشی دیجیتال، حتی در بازارهای اشباع شده، جایگاه خود را آسان‌تر کنند. بنابراین اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی بسازید، در سال 2022 فضای بسیار زیادی دارید.

در سال گذشته آمار فروش آنلاین ،در قسمت خرده‌فروشی دچار آشفتگی بزرگی شد, اما رویدادهای ناگوار جهانی رشد فروش دیجیتال را به بالاترین حد خود رساند.

بر اساس یک تحقیق معتبر در ماه مه 2020 از نشریه اکسنتر آمریکا ، انتظار می‌رود که حجم خرید از کاربرانی که کسب و کار آنلاین خود را به تازگی راه اندازی کرده اند, و تجربه ی بسیار کمی در تجارت الکترونیک دارند در آینده ی نزدیک در حدود 160 درصد افزایش می یابد. بسیاری از مردم در سال های اخیر متوجه شدند که خرید آنلاین تا چه اندازه کارها را راحت تر کرده است و هروز بیشتر به آن عادت می کنند و نیازش را حس می کنند.

راه اندازی و اداره ی فروشگاه آنلاین

فروشگاه های کوچکتر در تجارت الکترونیک شاهد افزایش رشد 96.5 درصدی فروش خود از مهرماه سال 98 تا مهر ماه سال 1400بوده اند وافزایش بین 100 تا 200 درصد را گزارش کرده اند. اکثریت همچنین انتظار دارند که این رشد در سال های آینده نیز باقی بماند. فرصت های بزرگ و رو به رشدی در خرده فروشی دیجیتال وجود دارد. و این فرصت ها در حال متنوع شدن هستند. شما نیز برای اینکه از این بازار جا نمانید میتوانید بعد از طی کردن مراحل زیر وارد آن شوید از افزایش چشمگیر فروش خود لذت ببرید؟

8 مرحله برای ایجاد فروشگاه آنلاین

یک فروشگاه ساز با تجربه و با تیمی با استعداد می تواند سایت فروشگاهی اختصاصی شما را به بهترین شکل راه اندازی کند و به شما این امکان را بدهد که به راحتی محصولات را بفروشید. اما اینکه چگونه می‌توانید از یک فروشنده ی مبتدی به فروشنده ی با حرفه ای و شناخته شده برسید, می توانید گام به گام با ما پیش بروید

ابتدا یک جایگاه انتخاب کنید و یک طرح کسب و کار تهیه کنید

فروشگاه ساز آنلاین خود را انتخاب کنید

نام دامنه خود را انتخاب کنید

یک قالب را انتخاب کنید و طرح بیزینس شخصی خود را در آن جرا کنید

ظاهر فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کنید

محصولات را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید

سیستم حمل و نقل خود را تنظیم کنید

فروشگاه آنلاین خود را بازاریابی کنید

فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید

بازار تجارت الکترونیک بسیار متنوع است. حتی غول های امروزی مانند آمازون در ابتدا به عنوان یک خرده فروشی خاص شروع به کار کردند. برای شناسایی منطقه تمرکز خود، نیاز است تحقیقات پس زمینه ای فراوانی را در زمینه تجارت الکترونیک انجام دهید.

 راه اندازی فروشگاه آنلاین و اداره کردن آن

1. تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید.

SWOT  در زبان انگلیسی مخفف عبارت Strengths  نقاط قوت، Weaknessesنقاط ضعف، Opportunitiesفرصت ها و Threats تهدیدها است. این یک راه ساده و در عین حال موثر برای ارزیابی ایده های مختلف در زمینه محصول و فروش آن همواره جواب گو بوده است

2.شکاف های صنعت را پیدا کنید

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که تمام موقعیت های خوب تجارت الکترونیک گرفته شده است. اما این درست نیست.

با تحقیقات هدفمند، می‌توانید خواسته‌های برآورده نشده مصرف‌کنندگان را حتی در دسته‌های محصولات محبوب کشف کنید.

به عنوان مثال، اسباب بازی ها فراوان هستند. اما برخی از والدین نگران قرار گرفتن کودکان در معرض ترکیبات شیمیایی ناایمن هستند.

برای یافتن شکاف‌ها در بازار هدف خود، به موارد زیر ضربه بزنید:

- در رسانه‌های اجتماعی , نگرانی‌ها، شکایات و درخواست‌های توصیه‌ای را که توسط مخاطبان هدف شما بیان می‌شود، تجزیه و تحلیل کنید.

- ترندهای گوگل حجم جستجو را برای انواع مختلف محصول در طول زمان مقایسه و مقایسه کنید.

- به پرفروش‌ترین‌ها در فروشگاه های رقیب بزرگ خود نگاه کنید - نظرات را بخوانید و ببینید خریداران چه چیزی را از دست داده‌اند یا از چه چیزی شکایت می‌کنند.

3.شخصیت های مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین ایده ها برای ایجاد محصولی که در بازار تجارت الکترونیک وارد رقابت شود در مسیر نیازها، ترجیحات و علایق در بین مخاطبان هدف متولد می شوند.

برای رسیدن به این ام نیاز است که مجموعه‌ای از شخصیت‌های خریدار ایده‌آل ایجاد کنید:

اطلاعات جمعیت شناسی - سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد

داده های روانشناختی - علایق، ارزش ها، باورها، مبارزات و آرزوها

 4. مدل کسب و کار مناسب خود را انتخاب کنید.

به عنوان بخشی از تحقیقات روی خریداران خود، باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چگونه و کجا تمایل به خرید محصولات دارند و بهترین راه برای دستیابی به آنها چیست.

تجارت الکترونیک – آیا ترجیح میدهید که به خریداران تجاری و خرده فروشان و عمده فروشان محصول خود را بفروشید, یا ترجیح می دهید محصولات خود را مستقیماً برای مشتریان بازاریابی کنید؟؟

فروش در بازارهای آنلاین - بازارهای محبوب مانند ترب، دیجیکالا و... دسترسی داخلی به مخاطبان مختلف را فراهم می کنند.

DTC – مستقیم با خریدار در رابطه باشید و واسطه (خرده فروش یا عمده فروش چند برند) را حذف می کند.

فروشگاه اینترنتی و بالا بردن بازدید آن

نام دامنه خود را انتخاب کنید

درست مانند نام کسب و کارتان ، نام دامنه, شناسه منحصر به فرد شما برای مصرف کنندگان است. علاوه بر راهنمایی آنها به سمت فروشگاه آنلاین تان، نام دامنه مناسب می تواند یادآوری و آگاهی برند را نیز بهبود بخشد.

1.سعی کنید منحصر به فرد باشید.

در گذشته برای انتخاب نام فروشگاه تنها از محصولی نام برده میشد که برای فروش عرضه می شد, مانند اسباب بازی فروشی آنلاین اما امروزه دیگر این اسامی برای اکثر فروشگاه ها جواب نمی دهد و نیاز است که از عناوین متفاوت تری استفاده کنید

2.از کلمات ناآشنا یا املای خلاقانه استفاده نکنید.

از سوی دیگر، هنگام تلاش برای ترکیب کلمات مختلف، خیلی خلاق نباشید. ممکن است به طور ناخواسته با چیزی توهین آمیز یا به طور نامناسب خنده دار مواجه شوید

 

سعی کنید یک نام دامنه بدون:

کلمات مرکب غیر عمدی

خط فاصله یا اعداد (مگر اینکه بخشی از نام تجاریتان باشد)

کلمات غلط املایی (چون مردم آنها را اشتباه می نویسند)

ترکیبات سخت تلفظ

3. کوتاه نگه دارید.

نام دامنه خود را کمتر از 12 کاراکتر نگه دارید. این طول مناسب برای به یاد ماندنی کردن و تایپ آسان آن است. برای وب‌سایت خود به دسته‌های رسانه‌های اجتماعی مشابهی نیاز خواهید داشت – این دسته‌ها نیز باید کوتاه باشند.

اگر نام کامل کسب و کار شما طولانی تر باشد اشکالی ندارد. به عنوان مثال، بازار ASOS در ابتدا مخفف "As Seen on Screen" "همانطور که روی صفحه دیده میشود" بود، اما با نام کوتاه تر محبوب شد.

فروشگاه ساز زیبیلکا بعد از راه اندازی فروشگاه اختصاصی تان, پشتیبان شما خواهد تا شما تبدیل به یک فروشگاه حرفه ای شوید.

فروشگاه ساز زیبیلکا